سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی سامانه رسمی اطلاع رسانی، خود‌ارزیابی و ثبت بیماران کرونا در ایران

سامانه رسمی اطلاع‌رسانی، خود‌ارزیابی و ثبت بیماران کرونا در ایران با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، این سامانه به نشانی http://corona.research.ac.ir با تلاش بی وقفه تیمی از پزشکان و اپیدمیولوژیست‌ها و با همکاری موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد)، مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و با حمایت معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت و دفتر فناوری اطلاعات این وزارتخانه راه اندازی شده است

سامانه که به سرپرستی فرشاد فرزادفر، رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم و رییس کمیته تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) ایجاد شده، شامل محتوای آموزشی درباره کرونا، خودارزیابی و نظام ثبت بیماران مبتلا به کرونا است.

اطلاع رسانی عمومی، پرسش و پاسخ، خود غربالگری (بنابر دستورالعمل کشوری)، ثبت بیماران و پیگیری بیماران از دیگر بخش‌های مهم این سامانه است.

در قسمت خودارزیابی با پاسخ دادن سؤالاتی، احتمال مبتلابودن به ویروس کورونا COVID-۱۹ شما تعیین و توصیه‌های لازم ارایه می‌شود.

مواردی همچون ابزار الکترونیک تریاژ و دوره‌های آموزشی health professionals به سامانه اضافه خواهد شد.

تشکیل بیوبانک نمونه‌ها در بخش رجیستری بیماران نیز از دیگر برنامه‌های این سامانه است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.