سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر ایران در افغانستان تاکید کرد؛

اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا در افغانستان

سفیر ایران در افغانستان گفت: اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا در افغانستان با مشارکت دیگر کشور‌ها با سازمان ملل در حال انجام است.

بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در جریان بازدید از روند آزمایشات تب سنجی و دوربین حرارتی مستقر در در گمرک دوغارون، گفت:  ایجاد اطمینان از وجود سلامت در تردد‌های این منطقه و تداوم ارتباطات اقتصادی به خصوص صادرات، از جمله مهمترین مسائل و نگرانی‌های ما در مرز دوغارون است که مشکلات اقتصادی برای کشور به وجود نیاورد.

او تصریح کرد: خوشبختانه تدابیر خیلی خوبی برای جلوگیری از شیوع کرونا در گمرک دوغارون اندیشیده شده است و این گمرک دومین مکانی است که بعد از فرودگاه امام خمینی (ره) به دوربین حرارتی مجهز شده است.

سفیر ایران در افغانستان در خصوص صدور ویزا برای اتباع افغانستان، گفت: مدتی است صدور ویزا برای مردم افغانستان متوقف شده است و هر ترددی که صورت می‌گیرد با اطمینان بر نبود هیچ مشکلی انجام می‌پذیرد.

امینیان افزود: طبق آخرین گزارش ها، حتی یک مورد ابتلا و یا مظنون به کرونا ویروس در مرز و شهرستان تایباد نداشتیم.

او با بیان اینکه شرایط نسبتاً در افغانستان تحت کنترل است، تصریح کرد: چند مورد در این کشور در قرنطینه هستند و افغانستان توانسته است با کمک‌های جامعه بین المللی تمهیدات خوبی در این کشور بیندیشد.

سفیر ایران در افغانستان در رابطه با روابط اقتصادی و فرهنگی بین ایران و افغانستان گفت: سالانه دو میلیارد دلار از این مرز صادرات صورت می‌گیرد و از نظر جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی و زبانی روابط خوبی با ملت و دولت افغانستان داریم.

امینیان درباره گسترش این روابط نیز ادامه داد: امیدواریم با کاهش خشونت و درگیری‌ها در افغانستان بتوانیم پیوند‌های ساختاری بیشتری را با این کشور برقرار کنیم و این پیوند‌ها می‌توانند در حوزه‌های راه آهن، خط لوله نفت، تامین انرژی، برق و دیگر پیوند‌های ساختاری باشند.
 
انتهای پیام// ا.چ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.