سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۱۰۲ میلیارد ریالی سرقت تابلو و علائم جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از خسارت بالغ بر ۱۰۲ میلیارد ریالی سرقت تابلو، علائم هشدار دهنده،وسایر تجهیزات ایمنی نصب شده در محور‌های مواصلاتی در ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

ایوب کرد  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، از خسارت بالغ بر ۱۰۲ میلیارد ریالی سرقت تابلو، علائم هشدار دهنده، نرده‌ها و تجهیزات پل ها، گاردریل و سایر تجهیزات ایمنی نصب شده در محور‌های مواصلاتی این استان در ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

ایوب کرد با بیان اینکه علائم جاده‌ای در افزایش ضریب ایمنی راه‌ها نقش موثری بر عهده داشته و زبان گویای جاده‌ها به شمار می‌روند، افزود: همکاران این اداره کل همواره تقویت علائم افقی و عمودی، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگه‌داری روشنایی محورها، ایمن سازی و ساماندهی نقاط پرتصادف، خط کشی و لکه گیری، شستشو و ترمیم علائم و آزاد سازی حریم جاده‌ها را مورد توجه قرار می‌دهند تا با افزایش ضریب ایمنی تردد، شاهد کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های استان باشیم.

او  تخریب و سرقت تابلو‌ها و علائم هشدار دهنده رانندگی را از معضلات جاده‌های سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: با وجود تلاش شبانه روزی راهداران در افزایش ایمنی راه ها، متاسفانه برخی افراد سودجو با تخریب و سرقت علائم، علاوه بر خسارت ریالی، موجب سردرگمی رانندگان در جاده و پایین آمدن ایمنی تردد می‌شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل علاوه بر جایگزین کردن علائم سرقت شده، پیگیری قضایی در برخورد با متخلفان و همچنین فرهنگ سازی برای جلوگیری از این اقدام مجرمانه را مورد توجه ویژه قرار داده است.

کرد بیان کرد: جای بسی تاسف است که علائم راهداری سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک خرید و فروش می‌شود در حالیکه این اداره کل باید برای خرید و نصب مجدد آن‌ها هزینه‌های سنگینی را از محل اعتباراتی که می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف شود، متحمل می‌گردد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.