سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل روابط عمومی استانداری قزوین:

سپاه و ارتش در قزوین برای مقابله با کرونا به میدان می‌آیند

مدیر کل روابط عمومی استانداری قزوین گفت: سپاه و ارتش در استان برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها در مقابله با کرونا وارد عمل می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سیدحسین بی نیاز رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین با اشاره به برگزاری نشست این ستاد اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد از ظرفیت و توانمندی نیروی سپاه و ارتش به منظور ضدعفونی سازی معابر و اماکن عمومی در استان استفاده شود.

بی نیاز افزود: در این نشست همچنین مقرر شد همه امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در استان برای مقابله و مهار کرونا به کمک دانشگاه علوم پزشکی بپردازند.

او با اشاره به کاهش سه ساعته کار ادارات و بانک‌ها در استان تا پایان هفته اظهار داشت: مقرر شد تا مدیران دستگاه‌ها هیچ گونه ممانعت و سخت گیری برای مرخصی کارمندان نداشته باشند و در صورت امکان از ظرفیت دورکاری برای کارکنان خود به ویژه بانوان و کارمندان جانباز و دارای بیماری زمینه‌ای استفاده کنند.

بی نیاز اظهار داشت: استقرار تیم‌های بهداشتی برای رصد وضعیت سلامت مسافران عبوری در مبادی ورودی و خروجی استان و همچنین اماکن پرترافیک و پرازدحام از دیگر بحث‌های این نشست بود.

او با بیان اینکه در این نشست از خدمات نیرو‌های جان برکف درمانی در بیمارستان‌ها قدردانی شد، اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت این عزیزان از رسانه‌ها خواسته شد که اعلام کنند افراد عادی نیاز به استفاده از ماسک ندارند و باید شهروندان به گونه‌ای رفتار کنند که اقلام بهداشتی مانند ماسک به میزان کافی در اختیار بیماران و همچنین پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند قرار بگیرد.

بی نیاز از رسانه‌ها خواست تا به منظور جلوگیری از ایجاد جو روانی منفی و شایعه پردازی در فضای مجازی اخبار مربوط به آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا را هر روز بعدازظهر از طریق اعلام عمومی سخنگوی وزارت بهداشت و مسوول اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا که در شبکه خبر پخش می‌شود دنبال و از درج هرگونه اخبار غیررسمی در این خصوص خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.