سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی پایگاه‌های تب سنجی و بیمار یابی در ورودی‌های مشهد

مسئول کارگروه اطلاع رسانی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پایگاه‌های تب سنجی و بیمار یابی در ورودی‌های مشهد راه اندازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر حمید رضا رحیمی مسئول کارگروه اطلاع رسانی عمومی بیماری COVID‏-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری امروز گفت: با همکاری سپاه امام رضا (ع) و بسیج جامعه پزشکی پایگاه‌های تب سنجی و بیمار یابی در ورودی‌های مشهد راه اندازی شده است.
 
او با بیان اینکه باید با نهایت توان باید تلاش کرد که چرخه انتقال ویروس شکسته شود، ادامه داد: با همکاری هلال احمر، پنج پایگاه به منظور آموزش، اطلاع رسانی، تب سنجی و بیمار یابی در مکان‌های پر تردد از جمله پایانه مسافر بری راه اندازی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از سی ام بهمن ماه تا صبح امروز ۲۵۰ نفر با علائم سندرم حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه و در سامانه‌ای نیز به ثبت رسیده است، گفت: در حال حاضر ۲۰۶ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری هستند که از این تعداد ۷۴ بیماردر بیمارستان شریعتی بستری هستند.

رحیمی افزود: در این مدت ۳۴ نفر نیز با حال عمومی مناسب از مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه مرخص شدند.

او  با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نتیجه تست ۱۹ نفر به ویروس کووید -۱۹ در خراسان رضوی مثبت است، تصریح کرد: از این تعداد ۹ نفر در نیشابور، ۷ نفر در مشهد و سه نفر در سبزوار بستری هستند.

مسئول کارگروه اطلاع رسانی عمومی بیماری COVID‏-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی بیماران مبتلا به سندرم حاد تنفسی تا زمان بهبودی روند درمانی را به صورت یکسان طی می‌کنند و تفاوتی در مثبت یا منفی بودن نتایج نخواهد داشت، گفت: هر چقدر مردم در این زمینه همکاری داشته باشند به طور حتم به زودی می‌توانیم این بیماری را مهار کنیم.

رحیمی افزود: بهترین روش در مراحل اولیه بیماری خود مراقبتی در منزل است و در صورت تشدید علائم و مشکلات تنفسی فرد باید به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و سپس به سطوح دو و سه ارجاع می‌شوند.

او با بیان اینکه برای ارائه خدمات به بیماران در صورت نیاز ۵۰۰ تخت آماده سازی شده است، ادامه داد: در صورتی که بیمارستان شریعتی تکمیل شود دیگر مراکز درمانی برای بستری شدن بیماران آماده شده و این تعداد به جز سوله‌ها و بیمارستان‌های صحرایی است.
 
انتهای پیام//ز.ق
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.