سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از پهپادهای سم پاش گامی نوین در توسعه صنعت کشاورزی

مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: افزایش بهره وری درحوزه کشاورزی،امنیت غذایی، توسعه تکنولوژی، آموزش و تجهیز استفاده از پهپادهای سم پاش گام نوینی در توسعه صنعت کشاورزی است.

اصغر خوشخو مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: کارگاه عملی کاربرد پهپاد در مزارع کشاورزی با شرکت کشاورزان و کارشناسان در روستای رحمت آباد تربت جام مزرعه رافتی برگزارشد.
 
او با اشاره به مزایای کاربرد پهباد در توسعه کشاورزی، ادامه داد: استفاده از پهپاد در مزارع کشاورزی موجب صرفه جویی در زمان ، کاهش مصرف سموم ،افزایش دقت در سمپاشی می شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی تربت جام با اشاره به اینکه روش سنتی و استفاده از نیروی انسانی، تراکتور و ماشین آلات صنعتی و هواپیما در مزارع کشاورزی با مشکلاتی همراه است، گفت :در روش سنتی و استفاده از نیروی انسانی علاوه بر صرف زمان و آب زیاد ،تمامی محصولات به خوبی و یک دست سم ماشی نمی شود و حتی در روش استفاده از هواپیماهای سم پاش نیز با وجود هزینه بسیار زیاد، مقدار زیادی سم نیز در اثر جریان هوا و باد به هدر می رود و به محصول نمی رسد.
 
خوشخو افزود: در روش استفاده از پهپاد سم پاشی با سرعت بالا، سم پاشی یک دست با تنظیم شدت پاشش با توجه به ارتفاع و سرعت پرنده، عدم نیاز به ترکیب سم با مقدار زیاد آب به دلیل نازل‌های مخصوص پاشش، ریز کردن ذرات سم به مقدار بسیار زیاد بالاترین بازدهی و جذب را ممکن می‌سازد.

انتهای پیام //ز.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.