سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاهده یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در زابل/ حال عمومی بیمار خوب است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: از ابتدای شروع بحران کرونا در کشور بیماریابی و غربالگری گسترده تا این لحظه از نمونه‌های ارسالی یک مورد از بیماران از انستیتو پاستور مثبت اعلام شد.

 هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: از ابتدای شروع بحران کرونا در کشور، کلیه تمهیدات لازم طبق دستورالعمل‌های ابلاغی در منطقه اندیشیده شده، بیماریابی و غربالگری گسترده  با جدیت آغاز شد که در این عملیات چندین مورد مشکوک شناسایی و بستری شده اند. تا این لحظه از نمونه‌های ارسالی یک مورد از بیماران از انستیتو پاستور مثبت اعلام شد که این مورد یک فرد ۵۴ ساله و دارای سابقه سفر به شهر قم بوده  است.

او افزود: این فرد با بیماریابی پرسنل بهداشتی دانشگاه شناسایی و به بیمارستان امیرالمومنین (ع) زابل ارجاع و نهایتاً در بیمارستان تنفسی سینا بستری شده است و با توجه به علایم، تحت درمان قرار گرفته است.

او ادامه داد: خوشبختانه با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده است، در حال حاضر این فرد و اعضای خانواده و اطرافیانش به صورت روزانه تحت مراقبت نیرو‌های بهداشتی  است.

او گفت: از عموم مردم شریف خواهشمندیم با بکارگیری اصول بهداشتی ماننده شستشوی کامل دست‌ها و عدم حضور در اماکن عمومی و تجمعات و توجه به نکات آموزشی ارایه شده از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی خدمت گذاران خود را در جهت کنترل بیماری یاری نمایند..

وی در پایان از زحمات شبانه روزی نیرو‌های بهداشتی درمانی نهایت تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.