سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنوز تست دوپینگ دوچرخه سواران اثبات نشده است

فدراسیون پزشکی ورزشی، نسبت به حواشی پیرامون مثبت شدن تست دوپینگ ۳ دوچرخه سوار لیگ دسته یک واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون پزشکی ورزشی اقدام به اثبات دوپینگ سه تن از دوچرخه سوارانی که در لیگ دسته یک رکاب می‌زدند را تائید نکرد.

ستاد مبارزه با دوپینگ فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد، تنها زمانی یک شخص را دوپینگی اعلام می‌کند که نتیجه تست دوپینگ مثبت شده، تمامی مراحل دادرسی انجام شده، به کمیته استیناف رفته و فرد از خود دفاع کرده باشد، تنها در این صورت یک ورزشکار را دوپینگی اعلام می‌کنند.

فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد: بحث دوپینگ مباحث حقوقی و انسانی دارد و در موضوع دوپینگ، بحث آبروی افراد مطرح است. فدراسیون پزشکی ورزشی تنها در صورتی به طور قطعی اعلام خواهد کرد که تست دوپینگ ورزشکار مثبت، قطعی و پیگیری شده باشد.

فدراسیون پزشکی ورزشی در ادامه تاکید کرد: به طور مثال ورزشکاری بوده است که در سال‌های گذشته، همه این مراحل را پشت سر گذاشته و اثبات شده است که دوپینگ رخ داده و خود ورزشکار هم اعتراف کرده است. سپس، حکم صادر شده است و ورزشکار در حال حاضر در افسردگی به سر می‌برد؛ بنابراین، بر اساس حدس و گمان نمی‌توان با آبروی افراد بازی کرد. ممکن است مثلا، ورزشکار بر اساس ناآگاهی تنها یک استامینوفن کدئین مصرف کرده باشد و دوپینگی محسوب شود. دوپینگ موضوع پیچیده‌ای است.

فدراسیون پزشکی ورزشی، از رسانه‌ها خواست، اجازه دهند موضوع مستند شود، سپس رسانه‌ها به آن بپردازند.

این موضوع، یعنی اثبات دوپینگی بودن سه دوچرخه سوار لیگ دسته یک، اثبات نشده است و فدراسیون پزشکی ورزشی، آن را تائید نمی‌کند.


بیشتر بخوانید : تست دوپینگ ۳ وزنه‌بردار کلمبیایی مثبت اعلام شد


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.