سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم همکاری جدی بخش غیر پزشکی با مراکز پزشکی

شیب صعودی کرونا تا دو هفته آینده

برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ، مراکز غیر پزشکی باید همکاری و هماهنگی با بخش پزشکی را جدی بگیرند.

دکترجلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه مازندرانی‌ها همانند همه مردم ایران دو هفته نسبتا نامناسب و ساعات پرحادثه‌ای را گذراندند، گفت: برای مقابله جدی با ویروس کرونا بخش‌های غیر پزشکی استان باید همکاری بیشتری با بخش پزشکی و درمانی داشته باشند.

او با انتقاد از تداوم برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در بابل، افزود: تداوم نمایشگاه گل و گیاه در بابل قابل قبول نیست و جز صدمه زدن به مردم و افزایش تعداد بیماران هیچ سودی نخواهد داشت.

دکتر جلالی گفت: با توجه به اینکه قرارگاه مدیریت بیماری کرونا در مازندران حکم به تعطیلی برخی اماکن داده است لغو و تعطیلی نمایشگاه‌ها را نیز باید در دستورکار قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را اقدامی مناسب اعلام و با بیان اینکه پیشنهاد تعطیلی ادارات را نیز به استانداری و فرمانداری بابل دادیم، گفت: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی آمد و شد مردم و کارکنان را بیشتر کنترل و مدیریت کنند.

او افزود: سیستم بهداشتی درمانی به طور کامل در خدمت مردم است و پرسنل درمانی بیمارستان‌ها با ایثار و از خود گذشتگی در خط مقدم مبارزه با کرونا در شرائط پرمخاطره برای خود و خانواده هایشان در حال انجام وظیفه هستند به همین دلیل از مردم هم انتظار داریم رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، ادامه داد: به نظر می‌رسد برخی از افراد هنوز این ویروس و بحران را جدی نگرفتند چرا که مردم تجمعات خود را هنوز کم نکردند و در اماکن عمومی و بازار‌ها و تجمعات حاضر می‌شوند.

دکتر جلالی با پیش بینی موج دوم و شدیدتر کرونا تا دو هفته دیگر از مردم خواست رفت و آمد‌های خود را محدود و مسافران نیز سفر به مازندران را لغو کنند.

انتهای پیام/ ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.