سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدی: برای لغو بازی‌های لیگ تابع نظر ستاد مقابله با کرونا هستیم/ لغو لیگ برتر آخرین انتخاب سازمان لیگ است

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: ما تابع نظر ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا هستیم، اما محدودیت‌هایی هم داریم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل مهدی درباره اینکه چرا با وجود تعویق بازی‌های لیگ ایتالیا همچنان بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران قرار است بدون تماشاگر برگزار شود، بیان کرد: من به شخصه دوست دارم از فوتبال اروپا یاد بگیرم، اما الگو نمی‌گیرم چراکه ما نمی‌توانیم بگوییم آیا شرایط و وضعیتی که در لیگ ایتالیا حاکم است در لیگ ایران هم وجود دارد یا خیر. به همین دلیل سعی می‌کنیم الگوبرداری ناشیانه‌ای نداشته باشیم و بیشتر از فضای اجرایی و مدیریتی فوتبال اروپا یاد بگیریم.

او افزود: اگر به لیگ خودمان بازگردیم طبق صحبت‌ها و بیانیه‌های قبلی سازمان لیگ، ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا که در وزارت بهداشت مستقر است دستورالعمل‌هایی برای ورزش کشور صادر کرده که از سوی وزارت ورزش و جوانان به ما ابلاغ شده است. ما طبق همان دستورالعمل‌ها جلو می‌رویم. شاید اغراق نباشد بگوییم روزی ۲ بار آخرین بیانیه‌های این ستاد را بررسی می‌کنیم تا بلافاصله پس از صدور دستور العمل جدید همان را اجرا کنیم. ما تابع بحث اجتماعی هستیم. همانگونه که پیش از این هم در بحث آلودگی و شرایط اقلیمی مانند سیل این تبعیت خود را نشان دادیم. همواره شرایط اجتماعی کشورمان را درک کرده ایم.

مهدی ادامه داد: طبق آنچه در حیطه وظایف ما است دستور العملی را برای کلیه تیم‌ها و هیئت‌های فوتبال صادر کرده و از آن‌ها خواسته ایم با توجه به بدون تماشاگر بودن بازی ها، دست کم فضای اجرایی و ویژه ورزشگاه را به شکلی گندزدایی کنند تا آرامش خاطر برای تیم‌ها ایجاد شود. در واقع باید ورزشگاه‌ها به شکل پلمپ شده در اختیار تیم‌ها قرار بگیرد. سایر موارد دست سازمان لیگ نیست. به هرحال فوتبالیست‌های حرفه‌ای مثل ما و مردم نگران سلامتی شان هستند.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه با توجه به شرایط فعلی در صورت به تعویق افتادن بازی‌ها برنامه‌ای برای اتمام لیگ در زمان مقرر دارد یا خیر، گفت: باید دید چه زمانی می‌گویند بازی‌ها لغو شود. جدا از این مورد ما مباحثی مثل تعویق لیگ قهرمانان آسیا و همچنین احتمال تعویق رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را داریم. تمام این مسائل فرضیه‌های ابتدایی ما را به هم ریخته و زمان برنامه‌های مان را تغییر می‌دهد.

او افزود: ما سعی می‌کنیم سمت اهم و فی الاهم کردن برویم. سناریو‌های مختلفی در نظر گرفته ایم. باید دید شیوع کرونا چه زمانی به اوج می‌رسد و چه زمانی کاهش می‌یابد. همانگونه که مهرزاد خلیلیان، رئیس فدراسیون پزشکی- ورزشی گفت بحث کرونا مانند دوی ۱۰۰ متر نیست و مانند دوی ماراتن است. معلوم نیست چه زمانی این موضوع تمام می‌شود. منتظر هستیم ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا نظر خود را اعلام کند.

مهدی تصریح کرد: باید یک تا ۲ مطلب اساسی را بگویم تا نگرانی‌ها ما را بیشتر حس کنید. اگر دستور لغو بازی‌ها را به ما بدهند نمی‌دانیم چه زمانی آن را شروع کنیم. البته همان روز شروع کار هم نمی‌توانیم لیگ را آغاز کنیم چراکه دست کم باید ۲۰ روز به تیم‌ها برای آماده سازی و ریکاوری زمان بدهیم. پس از آن هم ماه مبارک رمضان و در ادامه مقدماتی جام جهانی را پیش رو داریم. ضمن اینکه فاصله پایان لیگ مان با شروع فصل جدید دست کم باید ۸۰ تا ۸۵ روز باشد. تمام این موارد برنامه ریزی مان را دچار تغییرات می‌کند. از الان نمی‌توان برنامه ریزی قطعی را اعلام کرد. در نهایت باید بگویم ما در اختیار هستیم، اما این نگرانی و دغدغه‌ها هم در برنامه ریزی مان وجود دارد.

او افزود: می‌خواهم از باشگاه‌ها بپرسم اگر امروز رقابت‌ها تا فرصتی نامعلوم تعطیل شود، تمرینات تیم‌ها هم لغو می‌شود یا پیگیری می‌شود. این موضوع هم یک فرضیه است که در صورت تداوم تمرینات تیم‌ها شرایط برنامه ریزی ما به چه شکلی پیش می‌رود.

مهدی درباره گمانه زنی‌هایی که درباره لغو کلی لیگ برتر مطرح شده است، بیان کرد: این آخرین انتخاب خواهد بود. نکته‌ای که در این میان پنهان مانده این است که اردیبهشت فصل مجوز حرفه‌ای ما شروع می‌شود. مدارک، دستورالعمل‌ها و فرم‌ها باید از سوی باشگاه‌ها پر شود و در نهایت چهار نماینده ایران برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان معرفی شوند. باید تا شهریور ۹۹ تمام این مسائل نهایی شود. اگر لیگ برتر لغو شود مشکلی جدی برای مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها ایجاد خواهد شد. ضمن اینکه اگر ما لیگ را لغو کنیم بازیکنان تیم ملی برای دیدار‌های مقدماتی جام جهانی آمادگی خود را از دست می‌دهند. کلاف سردرگمی ایجاد شده که فرضیه‌ها و، اما و اگر‌های مختلفی درباره آن وجود دارد. ما هم منتظریم تا ببینیم کدام یک از این فرضیه‌ها محقق می‌شود تا در کنار آن بتوانیم برنامه ریزی بهتر و اصلح را داشته باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.