سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص اعتبار برای مرمت اضطراری قلعه تاریخی بارده

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، از اختصاص اعتبار برای مرمت اضطراری قلعه تاریخی بارده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: دو میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف‌های ملی برای مرمت اضطراری قلعه تاریخی بارده در این استان اختصاص پیدا کرد.

او افزود: با افزایش شدت و میزان بارش‌های سامانه بارشی پر قدرت اخیر در چهارمحال و بختیاری، قسمتی از دیوار و برج جبهه شرقی قلعه تاریخی بارده شهرستان بن تخریب شد.

جوادی اضافه کرد: به زودی فراخوان انتخاب پیمانکار برای مرمت اضطراری بخش‌های تخریب شده قلعه تاریخی بارده در بارندگی اخیر انجام می‌شود.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته هفت میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای مرمت، استحکام بخشی، بام سازی، سبک سازی، اندود حفاظتی، اجرای شمع بندی حفاظتی و تخلیه نخاله‌های این قلعه هزینه شده است.

جوادی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی این اداره کل یک میلیارد ریال برای تکمیل و پایان عملیات مرمت مسجد باباحیدر شهرستان فارسان از سوی وزارتخانه اختصاص یافت و نامه آن ابلاغ شد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.