سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دارو و تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا ویروس فراهم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با کرونا ویروس در این استان به قدر کافی تأمین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با کرونا ویروس در این استان به قدر کافی تأمین شده است.

او با بیان اینکه ماسک مورد نیاز بیماران و کادر درمانی به اندازه کافی دراختیار مراکز درمان قرار داده می‌شود افزود: کرونا ویروس یک بیماری چند وجهی است که علاوه بر نظام بهداشت و درمان، سایر ارگان‌ها را درگیر کرده است.

شیرانی با اشاره به اینکه کرونا ویروس بیماری با شدت کشندگی پایین و میزان سرایت بالا است اضافه کرد: در بحث مقابله با این بیماری زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی سیستم بهداشتی و درمانی، پرسنل آموزش دیده به لحاظ روحی، روانی و حرفه‌ای و تجهیزات بهداشت فردی همچون ماسک و مواد ضدعفونی کننده حائز اهمیت است.

او با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱.۵ میلیون ماسک در کشور تولید می‌شود و این میزان تولید روز به روز در حال افزایش است گفت: تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری ذخیره شده، اما باید مصرف این تجهیزات مدیریت شود.

شیرانی افزود: خوشبختانه تا کنون وضعیت استان در بحث کرونا ویروس مثبت بوده است، اما باید خود را برای مدیریت هر شرایطی آماده کنیم.

او اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا چهارمحال و بختیاری دیرتر به کروناویروس آلوده شود تا ضمن کاهش شدت بیماری از اثرگذاری ویروس کاسته شود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.