سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی شیوع ویروس کرونا در کشور صورت گرفت؛

تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست با فرمولاسیون جدید توسط متخصصان دانشگاه تبریز

با تلاش و همت متخصصان دانشگاه تبریز، محلول ضدعفونی‌کننده دست با فرمولاسیون جدید در مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه تولید شد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال شیوع ویروس کرونا و نیاز فوری و فراوان به محصولات ضدعفونی‌کننده و به‌منظور پیشگیری از شیوع این ویروس، به همت مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز و با همکاری اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مرکز، محلول ضدعفونی‌کننده دست در این دانشگاه به مرحله تولید رسید.

این محلول ضدعفونی‌کننده همانند محلول قبلی (محلول ضدعفونی کننده سطوح) به همت و همکاری اساتید دانشکده شیمی و سه شرکت دانش‌بنیان مسقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تولیدشده است.

همچنین تولید این محلول بطور متوسط ۳ هزار لیتر در روز است که در صورت نیاز جامعه و تامین مواد اولیه این میزان به ۱۲ هزار لیتر قابل افزایش در تولید خواهد بود.

این محصول بعد از آزمایش‌های دقیق در آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی، زیر نظر اساتید مجرب و با هماهنگی اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی تولید شده است، کیفیت آن در حد مطلوب است و بسیار مقرون به صرفه است.

متخصصان دانشگاه تبریز پیش از این موفق به تولید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح شده بودند و با تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی شان در گام دوم توانستند به این مهم دست یابند.

متخصصان دانشگاه تبریز با همدلی و دلسوزی و با کمک علم و تخصص برای خدمت و کمک به همنوعان خود در راستای مهار شیوع این ویروس با تولید مواد ضدعفونی‌کننده در کنار سایر متخصصان و مسئولان امر، آماده همکاری برای تولید محصولات ضدعفونی‌کننده هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
اول بدن موشا بخورن ببينيم ميميرن يا نه
اگه زياد سمي باشه بدرد نميخوره