سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرفت: آمریکا تمام عیار از اقدامات نظامی ترکیه در خاک سوریه حمایت می‌کند

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد کشورش از ترکیه برای دفاع از خود در مقابل حملات نیرو‌های سوریه به طور کامل حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کلی کرفت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل مدعی شد آمریکا از حق ترکیه برای دفاع از خود در مقابل حملات غیرقابل توجیه علیه نیرو‌های این کشور در ادلب کاملا حمایت می‌کند.

نماینده آمریکا در نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل گفت ما از روسیه می‌خواهیم بلافاصله هواپیما‌های جنگی خود را فرود بیاورد. ما خواهان آن هستیم که تمامی نیرو‌های سوریه و حامیان روس آن‌ها به خطوط آتش بس، که اولین بار در سال ۲۰۱۸ تعیین شد، بازگردند.

کرفت افزود: آمریکا امروز برای گوش دادن و بحث اینجا نیست. ما اینجا هستیم تا مستقیم و بدون شرط صحبت کنیم. در روز‌های آینده تعهد آمریکا به متحد عضو ناتوی خود، ترکیه، متزلزل نخواهد شد.

نماینده آمریکا همچنین مدعی شد آمریکا خواهان آتش بس فوری، پایدار و مورد تائید در شمال غربی سوریه است و خواستار نقش فعال سازمان ملل در جلوگیری از تشدید تنش‌ها شد.

دولت سوریه با همراهی مبارزان مقاومت بنا بر حق قانونی و حاکمیتی خود، از چند هفته پیش عملیات آزادسازی آخرین پناهگاه تروریست‌های چندملیتی، یعنی استان ادلب را آغاز کرده و با پیشروی‌های خیره‌کننده تاکنون بخش زیادی از این استان را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کرده است.

در حال حاضر، اما مهمترین مانع پیش روی نیرو‌های ارتش سوریه، تهدید‌های ترکیه است که آشکارا اعلام کرده که «مانع پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب خواهد شد».

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
چرا حمایت نکند . ترکیه بجای اینکه به سوریه کمک کند که تقویت بشود . واسراایل بیشتر به سوریه زور نگوید . اکنون خود تر کیه به سوریه زور میگوید وبه خاک سوریه تجاوز میکند واردوغان میگوید 2000- سرباز سورییه را کشته ایم . البته راست میگوید ترکیه سالهاست . دستش به خون سوریها آغشته است . نفت سوریه را قاچاق میکرد ومفت از داعش می خرید . در عوض تروریست واسلحه به تروریستها تحویل میداد .