او با اشاره به اینکه افتتاح قطعه اول و قطعه چهارم تاثیر بسیار زیادی در کاهش مسافت تهران تا شمال دارد، گفت: آماری که تاکنون ارائه شده از زمان افتتاح قطعه چهارم تا امروز هیچ تصادف منجر به فوت در این قطعه رخ داده که این آمارها نشان دهنده امنیت بالا در این مسیر است.
بهرامی با اشاره به اینکه تونل ۶ کیلومتری شازند البرز در قطعه دو بخش عمدهای از حفاری آن به اتمام رسیده است، افزود: در حال تدارک و برنامه ریزی با همکاری بنیاد مستضعفان هستیم تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم یک لاین از قطعه دوم آزادراه تهران شمال را به اتمام برسانیم.
معاون ساخت آزادراه های تهران شمال اظهار کرد: در صورت تامین منابع مالی و تامین اعتبارات به یک لاین از قطعه دوم ساخت خواهد شد به طوری که جاده چالوس به عنوان لاین برگشت باشد و قطعه ۲ به عنوان لاین رفت برای مسافران محسوب شود.
بهرامی یادآور شد: قطعه سوم آزادراه تهران شمال نیاز به عملیات اجرایی بسیار بالا و همچنین نیاز به اعتبارات است بسیار زیادی دارد که سعی خواهیم کرد با رایزنی از طریق سرمایه گذاران بتوانیم آن را به مرحله اجرایی و عملیاتی برسانیم.
بهرامی با اشاره به اینکه قطعه یک آزادراه تهران شمال حدفاصله آزادگان تا شهرستان اراک در ۶ اسفند ماه به بهره برداری رسید، گفت: این آزادراه با همکاری بنیاد مستضعفان و با استفاده از توان نیروهای متخصص و مهندسان جوان ایرانی به بهره برداری رسید و با استفاده از این قطعه مسیر تهران تا شمال حدود یک ساعت و نیم کاهش یافت.
وی تصریح کرد: در ساخت این آزادراه ۲.۷ میلیون متر مکعب بتن ریزی انجام شده که خود می تواند نشان دهنده امنیت بالا با آن جهت تردد مسافران و خودروهای سواری باشد.
معاون ساخته شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: نرخ عوارض و این آزادراه شناور است به طوری که در روزهای عادی ۲۰ هزار تومان و در ایام پیک سال ۳۰ هزار تومان تعیین شده و دریافت عوارض از این آزادراه به صورت ETC خواهد بود.
بهرامی یاد آور شد: تمامی دوربین های کنترل تردد نصب شده و حدود۳۰۰ دوربین در طول این ۳۲ کیلومتر نصب شده و این آزاد راه به صورت کامل یک آزاد راه کاملا هوشمند است.
انتهای پیام/