سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضدعفونی شهرهای کردستان ادامه دارد

فرماندار ویژه سقز از ضدعفونی کردن تمام شهر سقز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در روز شنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامیل کریمیان ،فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه ۲۲ مورد مشکوک به ویروس کرونا در سقز وجود دارند، گفت:که تست دو مورد از آنها مثبت اعلام شده که در حال حاضر این ۲ نفر در بیمارستان تحت نظر بوده و خانواده هاشان نیز در قرنطینه هستند.

او با اشاره به اینکه این دو نفر نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده در قسمت قرنطینه بیمارستان امام خمینی (ره) بستری هستند، افزود: بخش قرنطینه در هر دو بیمارستان امام خمینی (ره) و تامین اجتماعی سقز مشخص شده و امکانات پزشکی و بهداشتی کافی برای مقابله با این ویروس وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست.

کریمیان اضافه کرد: برای نگهداری و قرنطینه افراد مشکوک به ویروس کرونا بعد از اینکه از بیمارستان ترخیص شوند، زائرسرای سپاه سقز را به مدت یک هفته مهیا کردیم تا ضمن اینکه از بهبود آنها مطمئن شویم از شیوع این بیماری هم به شهروندان دیگر جلوگیری کنیم.

فرمامدار سقز با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان از منازل خود خارج نشوند و از بیرون آمدن و حضور در تجمعات خودداری کنند، گفت: از امروز تمام سطح شهر، پارک ها، سرویس بهداشتی ها، مکان های عمومی و هر مکانی که تجمع در آن صورت گرفته و لازم باشد، ضدعفونی خواهد شد.

کریمیان تاکید کرد:‌ همه مدارس و مهدکودک ها، قلیان سراها، تالارهای عروسی، مکان های ورزشی و استخرها برای جلوگیری و مقابله با ویروس کرونا تعطیل شده و همچنین مراسم‌های ختم در مساجد هم ممنوع است و باید مردم در این گونه تجمعات شرکت نکنند تا با راهکارها و توصیه های پزشکی این بیماری را شکست دهیم.

او یادآور شد: بیشتر ادارات و ارگان‌های خدماتی، بازار بزرگ سنتی شهر، مراکز ورزشی، مدارس، مساجد، پادگان و زندان، سالمندان و هر مکانی که تجمع در آن صورت بگیرد را ضد عفونی کرده‌ایم.

کریمیان با بیان اینکه تا یکی دو روز آینده ماسک، ژل ضدعفونی و دستکش به اندازه کافی در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد به مردم توصیه کرد از هر گونه مراجعه به داروخانه ها برای تهیه ماسک، ژل ضدعفونی، دستکش و الکل‌های ضدعفونی خودداری کنند، تنها راهکار جدی و موثر در این خصوص ماندن در خانه است.

فرماندار ویژه سقز گفت: از امروز دو واحد صنعتی در این شهرستان، مواد شوینده و ضدعفونی را به وفور تولید و روانه بازار می‌کنند و در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.