سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هراتیان: امروز یا فردا درباره تعویق لیگ برتر فوتبال تصمیم گیری می‌شود/ برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر تصمیم درستی بود

رئیس مرکز پزشکی فیفا در ایران گفت: کرونا دغدغه مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ است و امروز یا فردا درباره تعویق بازی‌ها تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، زهره هراتیان درباره نگرانی تیم‌های لیگ برتری و دسته یکی فوتبال ایران از برگزاری رقابت‌ها با وجود بدون تماشاگر بودن آن‌ها بیان کرد: من دغدغه تیم‌ها را درک می‌کنم، اما برگزاری مسابقات موضوعی است که باید با هماهنگی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی - ورزشی گرفته شود چراکه به هرحال مسابقات لیگ برتر به AFC، فیفا، تیم ملی و همه چیز وابسته است. مطمئنم تصمیم درست در این مورد اتخاذ می‌شود.

او ادامه داد: کرونا فقط مربوط به کشور ما نیست و وقتی با همکارانم در کره جنوبی صحبت می‌کردم آن‌ها هم همین مشکل را داشتند. تا زمانیکه تصمیم قاطعی گرفته نشده است همه تیم‌ها ملزم هستند توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی را درباره بهداشت فردی رعایت کنند.

هراتیان افزود: از همه مربیان، مدیران و بازیکنان تیم‌ها خواهش می‌کنم در شرایطی که ممکن است بحران روانی- اجتماعی هم به وجود بیاید، در کنار کادر پزشکی نقش سربازانی را داشته باشند که با دادن امید و روحیه، نیروی قوی را به جامعه انتقال دهند. به این دلیل که یکی از دلایلی که ویروس می‌تواند در بدن ظاهر شود ضعف سیستم ایمنی بدن است که ترس و استرس آن را تشدید می‌کند. اکنون باید در کنار هم و با رعایت نکات بهداشت ایمنی بتوانیم به مردم جامعه کمک کنیم.


بیشتر بخوانید: برنامه دیدار‌های استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و دوم تغییر کرد


رئیس ایفمارک ایران درباره دلیل به تعویق نیفتادن رقابت‌ها گفت: درباره این موضوع فقط حوزه پزشکی سازمان لیگ و فدراسیون نمی‌تواند تصمیم بگیرد. من می‌دانم اکنون دغدغه مسئولان است و شاید امروز یا فردا تصمیمی بگیرند که نگرانی‌ها هم برطرف شود.

هراتیان درباره تدابیر تیم‌ها و سازمان لیگ برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای بازیکنان و عوامل تیم‌ها بیان کرد: براساس مسائلی که وزارت بهداشت اعلام کرده دستور العملی از سوی ایفمارک به تیم‌ها ابلاغ شده است که بازیکنان تا می‌توانند به هم دست ندهند و فاصله یک متری را به جز در بازی که به هر حال برخورد وجود دارد با هم رعایت کنند. حتی المقدور تصمیم درستی که تاکنون اتخاذ شده برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر بوده است.

او تصریح کرد: تیم‌ها در زمان سفر باید طبق دستورالعمل عمل کرده و در زمان حضور در هواپیما یا اتوبوس نکات بهداشتی را رعایت کنند. همه باید حتما دست کش دست کنند. برای آدم سالم به هیچ وجه ماسک نیاز نیست، اما در صورت داشتن علائم سرماخوردگی از ماسک استفاده کنند به این دلیل که بیشتر مبتلایان به ویروس به شکل سرماخوردگی بسیار ساده خوب می‌شوند و فکر می‌کنند که سرما خورده اند درحالیکه امکان دارد آلوده به ویروس باشند.

مدیر کمیته پزشکی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: یادمان باشد ویروس کرونا امکان دارد در بدن ما مانند ویروس سرماخوردگی باشد، اما اگر نکات بهداشتی را رعایت نکرده و ویروس را به فرد دیگری که ضعف سیستم ایمنی بدن دارد یا شیمی درمانی شود، امکان دارد در بدن آن فرد تظاهرات بدتری داشته باشد.

هراتیان تصریح کرد: یادمان باشد آمار ابتلا به ویروس کرونا در ایران بالا نبوده و همان ۲ درصد است. این بحران هم می‌گذرد. در طول تاریخ همیشه بحران‌های ویروسی بوده و پس از سه سال به حالت عادی درآمده است. ملتی موفق می‌شوند که قوی و با اعتماد به نفس بوده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

او درباره اینکه آیا مردم می‌توانند در پارک‌ها ورزش همگانی کنند یا خیر، توضیح داد: کرونا ویروس جدیدی است و مطالعات درباره آن کافی نیست، اما در همین مطالعات محدود آمده که ورزش هوازی را انجام ندهید. هرچه می‌توانید در خانه ورزش کنید تا دست کم ماه اسفند تمام شود و تفریحات خود را با اموری مانند کتاب خواندن و استفاده از سینمای خانگی در خانه انجام بدهید که خیلی بهتر است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.