سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استعفای نخست‌وزیر اوکراین برای دومین بار

به نوشته رویترز، نخست‌وزیر اوکراین با توجه به احتمال برکناری‌اش، بار دیگر استعفا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی انتشار گزارش‌ها مبنی بر این که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، احتمالا خود را برای اخراج اولکسی هونچاروک، نخست وزیر این کشور، آماده می‌کند، هونچاروک برای دومین بار استعفا کرد.

یک منبع آگاه به رویترز گفت هونچاروک از قبل قرار بود کناره‌گیری کند، اما این منبع از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد. نه دفتر هونچاروک و نه دفتر زلنسکی به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این زمینه پاسخی ندادند. زلنسکی روز چهارشنبه جلسه ویژه‌ای در پارلمان تشکیل داد.

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که اعتماد به دولت زلنسکی از زمانی که این بازیگر و کمدین در انتخابات سال گذشته با وعده پایان دادن به جنگ در منطقه دونباس و مبارزه با فساد به پیروزی چشمگیری دست یافت، کاهش یافته است.

هونچاروک هفته گذشته اخبار مربوط به استعفایش و گفتگو با زلنسکی درباره آن را تکذیب کرد, اما جایگاه وی از ماه ژانویه که صدای ضبط شده‌اش در هنگام بیان سخنان ناخوشایند درباره زلسنکی، متزلزل شده است.

زلنسکی به دیدار با سرهی تیهیپکو، تاجر و سیاستمدار کهنه‌کار، اذعان کرد. در رسانه‌های اوکراین از وی به عنوان جایگزین احتمالی هونچاروک یاد می‌شود.

خبرگزاری «ان‌وی» اوکراین گزارش داد، معاون نخست وزیر احتمالا تا زمان مشخص شدن جایگزینی برای هونچاروک، به صورت موقت در این سمت قرار خواهد گرفت.

بر اساس سیستم اوکراین، پارلمان این کشور اختیار انتصاب و برکناری نخست وزیر و دولت را دارد. از آنجایی که حزب خدمتگزار مردم به رهبری زلنسکی در مجلس این کشور از اکثریت برخوردار است، او می‌تواند هونچاروک را بدون نیاز به موافقت احزاب سیاسی دیگر برکنار کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.