سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود اقلام بهداشتی سراسری است

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : کمبود ماسک، ژل ضدعفونی و دستکش سراسری است و اکنون موجودی این اقلام در سطح استان نیز صفر است و شهروندان مطمئن باشند به محض تامین اقلام آن را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا منصوری رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : قبل از انتشار ویروس کرونا در کشور از ۲ ماه قبل ما درخواست ماسک و اقلام بهداشتی را از دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرده بودیم، ولی متاسفانه دانشگاه نیز موجودی ندارد که در اختیار ما قرار دهد.

او گفت : در چند روز اخیر مقداری از ماسک‌ها و مواد ضدعفونی که از اربعین باقی مانده بود در مرز‌ها و بین مردم توزیع شد که الان موجودی ما در این خصوص صفر است.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: شهروندان می‌توانند برای ضدعفونی اماکن از یک سهم آب ژاول و پنج سهم آب استفاده کنند و برای شستشوی دست نیز از آب و صابون استفاده کنند و از تردد‌های غیرضروری و تجمع‌ها پرهیز کنند.

منصوری افزود: اینکه می‌گویند ویروس کرونا با گرمای هوا از بین می‌رود تنها یک فرضیه است و مردم باید مسایل بهداشتی را رعایت کنند، چون این ویروس ناشناخته و نسل جدید است و خیلی ارتباطی ندارد که بگوییم، چون قصرشیرین گرمسیر است تا یک ماه دیگر یا با گرمای هوا قابلیت انتشار در منطقه از بین می‌رود، از این رو تردد‌های غیرضروری باعث انتشار ویروس می‌شود.

او افزود: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۰۰ جلسه آموزشی برگزار شده و طی این جلسات ۳۰ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته اند.

او افزود: همچینن ۱۸ چایخانه و قلیان سرا در قصرشیرین نیز برای مقابله ویروس کرونا پلمب شده و اکنون فعالیتی ندارندو نظارت‌ها بر اغذیه فروشی‌ها و واحد‌های صنفی نیز با شدت بیشتری در دستور کار است و همه روزه انجام می‌شود

او گفت: از مردم می‌خواهیم که مسایل بهداشتی را رعایت کنند و در صورت داشتن علایم سرماخوردگی، تب و یا آنفلوآنزا در منزل مانده و استراحت کنند و در صورت تشدید بیماری به مراکز درمانی و بیمارستان مراجعه کنند.

منصوری گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلای به بیماری کرونا در شهرستان نداشته ایم، ولی مردم نیاز است که با بهداشت و درمان همکاری کنند، چون ریشه کنی و شکست کرونا نیازمند همکاری مردم با مسوولان است.

او از اختصاص فضای بخش پشتیببان بیمارستان ابوالفضل (ع) قصرشیرین با امکانات آی سی یو برای ارایه خدمات درمانی به بیمارانی که مشکوک به علایم کرونا باشند، خبرداد و افزود: مراکز درمانی در حالت آماده باش هستند و مردم نیز از دست دادن و روبوسی کردن و حضور در فضا‌های بسته خودداری کنند و دست‌های خود را مرتب با آب و صابون شست و شو دهند .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.