سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش بی وقفه جامعه پزشکی استان یزد برای شکست کرونا/ در خانه بمانید و نکات بهداشتی را رعایت کنید

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: جامعه پزشکی استان با تمهیدات صورت گرفته و همکاری مردم و مسئولان و کادر درمانی در تلاش است کرونا ویروس را شکست دهد.

محمد رضا دهقانی معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: جامعه پزشکی استان با تمهیدات صورت گرفته و همکاری مردم و مسئولان و کادر درمانی در تلاش است کرونا ویروس را شکست دهد.

او افزود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در خصوص بیماری کرونا، احتمال می‌دهیم این هفته پیک ابتلا را داشته باشیم پیک اصلی بیماری در روز‌های آینده است، اما تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

 دهقانی ادامه داد:  از شروع همه گیری این ویروس ۱۰ روز می‌گذرد و دوران نهفتگی آن گذشته و افرادی که مبتلا شده اند باید علائم بیماری در آن‌ها این هفته بروز پیدا کند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: به همین دلیل دولت همه تمهیدات لازم را اندیشیده است تا مردم کمترین تماس را در هفته جاری با چرخه این ویروس داشته باشند.

دهقانی ادامه داد: یکی از این تمهیدات تعطیلی مجدد مدارس و دیگری کاهش ساعات کاری ادارات است تا تردد مردم کمتر باشد و ساعات بیشتری را در خانه بگذرانند.

تعطیلی مدارس استان یزد تا روز دوشنبه

او گفت: بر اساس اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد استانی مبارزه با کرونا، تمام مدارس استان یزد در همه مقاطع تحصیلی و آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی زیر پوشش آموزش و پرورش تا روز دوشنبه ۱۲ اسفند تعطیل هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از مردم خواست تا با ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.

ساعت کاری ادارات دولتی استان یزد کاهش یافت

 طبق اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری و رعایت بیشتر اصول پیشگیرانه، ساعت پایانی فعالیت روزانه ادارات، نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی استان، به استثنای بانکها، دستگاه‌های خدماتی و مراکز بهداشتی و درمانی از امروز شنبه دهم اسفندماه به مدت یک هفته ساعت ۱۲ تعیین می‌شود.

خدمات رسانی شبانه روزی  ۵۳ پایگاه اورژانس‌های پیش بیمارستانی در سراسر استان

احمد دهقان رئیس سازمان اورژانس یزد گفت:  ۵۳ پایگاه اورژانس‌های پیش بیمارستانی در سراسر استان به صورت شبانه روزی در تلاش هستند.

او افزود: با مشاهده یک نفر مبتلا به ویروس کرونا در استان یزد مرکز اورژانس استان  نیز تمهیدات درمانی و بهداشتی ویژه و گسترده‌ای برای مقابله و پیشگیری با این ویروس در نظر گرفته است.

دهقان گفت: اورژانس یزد ضمن بسیج همه امکانات خود و نیرو‌های عملیاتی و ستادی برای خدمات رسانی مطلوب به بیماران، آموزش‌های لازم به منظور پیشگیری به ویروس کرونا را به شهروندان می‌دهد.

حضور تیم‌های تست تب در مراکز ورودی شهر یزد

محسن حرازی زاده یزدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت:به منظور انجام تصمیمات ستاد استانی مقابله به ویروس کرونا از امروز تیم‌های تست تب این جمعیت در ترمینال و راه آهن یزد مستقر شدند تا با تب سنجی و غربالگری آموزش‌های لازم را نیز به مسافران بدهند.

حرازی زاده با اعلام اینکه در این ایستگاه‌ها امدادگران هلال احمر مجهز به دستگاه تب سنج هستند، افزود: با اجرای این طرح کسانی که تب بالا داشتند و مشکوک به بیماری کرونا هستند نیز شناسایی و برای انجام آزمایشات لازم به مراکز درمانی معرفی خواهند شد.

پایانه‌های مسافری استان یزد روزانه ضدعفونی می‌شوند

علی علیخانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به ضرورت ضدعفونی کردن فضا‌های عمومی، وسایل نقلیه حمل بار و مسافر، به ویژه پایانه‌های حمل بار به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، گفت: تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافر و شرکت‌ها و موسسات مسافربری با همکاری سازمان راهداری مکلف به ضدعفونی کردن روزانه محل و مکان تجمع رانندگان و مسافران در پایانه‌های مسافری و باری شده‌اند.

راه اندازی کلینیک تخصصی مشکلات حاد تنفسی در یزد

ابراهیم سلمانی رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی  از راه اندازی کلینیک تخصصی مشکلات حاد تنفسی در یزد خبرداد و گفت: این مرکز همه روزه صبح‌ها ساعت ۸ تا ۱۲ و عصر‌ها ساعت ۱۷ تا ۲۱ آماده ارائه خدمت به هموطنانی است که دارای علائم سرماخوردگی هستند.

او افزود: شهروندان گرامی برای دریافت خدمات درمانی و دریافت مشاوره علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان‌های منطقه خود می توانند به این مرکز نیز مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.