سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحویل ۵ هزار واحدمسکونی به سیل‌زدگان گلستانی/پرداخت کمک‌های بلاعوض از ۲۰۰ میلیاردتومان گذشت

رئیس ستاد بازسازی بنیادمسکن گلستان گفت: تا کنون ۵ هزار واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده استان ساخته و تحویل مردم شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،داوود خسروی رئیس ستاد بازسازی بنیادمسکن گلستان گفت: از ۷ هزار و ۷۰۰ واحدمسکونی که در سیل امسال به طور کامل تخریب شده بود کار ساخت ۹۴ درصد این واحد‌ها معادل ۷ هزار و ۲۸۳ واحد در استان آغاز شد.

او با بیان اینکه ساخت و ساز واحد‌های مسکونی جدید برای سیل‌زدگان گلستانی حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تا کنون حدود ۵ هزار واحد مسکونی ساخته و تحویل مردم سیل‌زده شده است.

رئیس ستاد بازسازی بنیادمسکن استان افزود: به رغم شرایط جوی و کمبود مصالح ساختمانی که در برخی برهه‌های زمانی با آن مواجه بودیم، گلستان از نظر پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکونی سیل‌زده دومین استان کشور به شمار می‌رود.

او تأکید کرد: در حال حاضر خانواده‌ای را در استان نداریم که به خاطر تخریب منزل مسکونی‌اش در سیل، در چادر یا خانه استیجاری سکونت داشته باشد. اکثر سیل‌زدگان شب عید را در منزل بازسازی شده حضور خواهند داشت.

خسروی با اشاره به پرداخت کمک‌های بلاعوض، سیمان و نقشه‌ها و پروانه رایگان در مناطق سیل‌زده گفت: میزان کمک‌های بلاعوض به خانواده‌های سیل‌زده از ۲۰۰ میلیارد تومان نیز فراتر رفته و بیش از ۵۳ هزار تن نیز سیمان رایگان در این مناطق توزیع شده است.

او افزود: کار ساخت تعداد کمی از واحد‌های مسکونی که تقریبا در آذرماه امسال به عنوان سهمیه جدید به استان ابلاغ شد، باقی می‌ماند که احداث این واحد‌ها با مشارکت مالکان تا اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.