سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثمره کار کارشناسان رسمی دادگستری اجرای عدالت است

رئیس کل دادگستری استان کرمان، اجرای عدالت را مهمترین ثمره کار کارشناسان رسمی دادگستری برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در آئین تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان گفت: برای بقای جامعه، نسل، کشور و دین خود نیاز به عدالت داریم و عدالت در جامعه مانند هوا است که اگر نباشد حیات انسان‌ها سلب می‌شود.

او با اشاره به اینکه عدالت و امنیت مهمترین مطالبه مردم از حکومت‌ها است، تصریح کرد: اگر کشوری بتواند عدالت وامنیت را تامین کند، مهمترین وظیفه خود را به خوبی انجام داده است، زیرا در دنیا اصل بر این است که اقتصاد و معیشت را دولت‌ها سیاست گذاری کرده و مردم اداره می‌کنند، اما عدالت وامنیت وظیفه ذاتی و اساسی حکومت است و البته مردم دراین مولفه‌ها نیز نقش اساسی بر عهده دارند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به اینکه عدالت قضائی دو وجه موضوع و حکم دارد، گفت: تشخیص، تبیین و تحلیل موضوع بر عهده کارشناسان است و تشخیص حکم و انطباق آن با موضوعی که کارشناسان رسمی دادگستری آن را کارشناسی کرده اند، بر عهده قاضی است.

موحد با تاکید بر اینکه از آنجا که عدالت امری مقدس و مهم است باید برای آن سوگند یادکرد، بیان داشت: یکسری مشاغل، مقدس و برای جامعه حیاتی هستند و برای آن‌ها باید سوگند یاد کرد.

او با اشاره به اینکه وظایف کارشناسان رسمی دادگستری خطیر، سنگین، مهم و حیاتی است، تاکیدکرد: کارشناسان رسمی دادگستری باید همواره خداوند متعال را در تمامی اقدامات خود شاهد و ناظر بدانند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه کارشناسان رسمی دادگستری باید دقیق، علمی و کامل نظر داده و هیچ موردی را مکتوم نگذارند، اظهار کرد: کارشناسان رسمی دادگستری باید امانت دار و حافظ اسرار مردم باشند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.