سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور خبر داد؛

ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها

دادستانی کل کشور استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها ممنوع کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جوادجاویدنیا معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت:بر اساس قوانین و مقررات کشور و مصوبات شورایعالی فضای مجازی هر گونه استفاده دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها از شبکه‌های اجتماعی خارجی ممنوع است و تخلف و در برخی موارد جرم محسوب می‌شود؛ بنابراین با توجه به تعطیلات مراکز آموزشی هر گونه آموزش از راه دور از طریق این شبکه‌ها ممنوع است و می‌بایست بر بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی باشد.

وی بیان کرد:چنانچه در بستر‌های خارجی ممنوعه کلاس و آموزشی برگزار شود فاقد وجاهت قانونی است و دانش آموزان و دانشجویان تکلیفی برای حضور در این آموزش‌ها ندارند و دانشجویان و والدین دانش آموزان می‌توانند نسبت به این امر از طریق حراست دستگاه‌های مربوطه شکایت و اعتراض خود را منعکس کنند. حراست دستگاه‌ها هم مکلف به بررسی و ممانعت از این فعالیت‌ها و در صورت استنکاف انعکاس موضوع حسب مورد به هیئت‌های تخلفات اداری یا مراجع قضایی (استنکاف از اجرای قوانین و مقررات کشور موضوع ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی) هستند و خود حراست‌ها نیز در صورت عدم اجرای وظایف، دارای مسئولیت خواهند بود.

وی گفت:خواهش ما از همه مردم و مسئولان و مدیران مراکز آموزشی این است که با بصیرت کافی به ویژه در این ایام که دعوت مردم به شبکه‌های اجتماعی خارجی که ابزار عملیات روانی علیه مردم و ایجاد هراس و جنگ اقتصادی و سیاسی علیه کشورمان است، قطعا کمک به دشمن در ایراد خسارت به کشور محسوب می‌شود، تمام هم وغم خود را بر ترک شبکه‌های ویرانگر و بدتر از کرونای خارجی بگذاریم تا انشاءالله از کرونای بی بصیرتی و بی عملی در فضای مجازی خلاصی یابیم و این بار مردم مسئولان کرونا زده فضای مجازی کشور را درمان و از خواب غفلت بیدار کنند و مانع تداوم برخی خیانت‌های نفوذی‌ها شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام
کجا باید این تخلف توسط مدارس رو گزارش بدیم؟
S.s
۱۶:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
اصلا بگید کجا باید گروه اموزش مجازی که تو واتساپ ما رو مجبور کردن بریم گزارش کرد؟
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
حقوق سربازان را افزایش دهید ۱۵ درصد افزایش میشه ۳۰ هزارتومن، یعنی فکر میکنید این ۳۰ تومن چه تاثیری داره یا حقوق های سربازهارا به ۲ ملیون افزایش دهید یا قانون سربازی را حذف کنید یا مدت سربازی را به ۵ ماه کاهش دهید نمیشه که مردم دو سال از عمرشان را طلف کنن بعدم بیان دومباله کار بگردن و پیدا نکنن کلا آیندشون به فنا میره، چرا فقط به خودتون فکر میکنید، چرا آینده جوانان مردم واستون مهم نیست!!!
Sarbaze ,, fadaeye ,, rahbaram "
۰۰:۵۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام . این قانون ، واقعاً قانون خیلی خوبیه اگر اجرایی بشه . بنظر من بلاخره باید از یکجا شروع کرد . و انشاءالله این قانون مسیر رو برای تمام ارگان‌ها و نهادها و سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیر دولتی و عموم مردم جامعه باز کنه تا همه‌ی مردم ایران از فناوری‌های داخلی استفاده کنند . البته باید دولت هم برای قدرتمند کردن و توسعه دادن شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات و کلا امنیت فضای مجازی ، تمام تلاش و توان خودشو بکار بگیره .
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
چقدر جالب معلما تمام بچه ها رو مجبور میکنن واتساپ وصل کنند تا گروه تشکیل بدن حتی تمایلم که نداشته باشی مجبوری