سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام روس: اقدامات ترکیه در ادلب عواقب وخیمی برای این کشور دارد

عضو مجلس دومای روسیه درباره اقدامات نظامی اخیر ترکیه در استان ادلب سوریه هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال پست، ولادیمیر جباروف، معاون اول کمیسیون بین‌الملل مجلس دومای روسیه امروز جمعه اعلام کرد هر گونه عملیات تمام عیار نظامی ترکیه در منطقه ادلب سوریه نتایج وخیمی برای ترکیه خواهد داشت.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از عضو کمیسیون بین الملل مجلس دومای روسیه گزارش داد اقدامات ترکیه باعث شده تا ادلب به پایگاهی برای تروریست‌ها تبدیل شود. این مقام روس در ادامه ترکیه را حامی تروریست در منطقه دانست و گفت آنکارا به هیچک از تعهدات خود در ارتباط با مبارزه با تروریست پایبند نیست.

اواخر شب گذشته [پنجشنبه]، در پی حمله ارتش سوریه به مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در ادلب، دست کم ۳۳ سرباز ترکیه‌ای کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در سپتامبر سال ۲۰۱۸، ترکیه و روسیه در سوچی به توافق رسیدند که ادلب را به یک منطقه کاهش تنش تبدیل کنند. طبق این توافق اقدامات تجاوزکارانه در ادلب صریحاً ممنوع شد.

عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از چندی پیش آغاز شده است. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، این حملات ضدتروریستی را هدف انتقاد خود قرار داده است. از سوی دیگر سوریه اعلام کرده استان ادلب بخشی از این کشور است و هیچ گونه حضور غیرقانونی خارجی در آن را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.