سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست حامیان عبدالله در منزل صلاح الدین ربانی/ بحران انتخابات نباید بر روند صلح تاثیر منفی بگذارد

شماری از رهبران سیاسی افغانستان در نشستی تاکید کردند که بحران انتخابات نباید بر روند صلح تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از رهبران سیاسی افغانستان که حامی عبدالله عبدالله محسوب می شوند، در نشستی تاکید کردند که بحران انتخابات نباید بر روند صلح تاثیر منفی بگذارد.

در این نشست که در منزل صلاح الدین ربانی، رئیس جزب جمعیت اسلامی برگزار شده، عبدالله عبدالله، حامد کرزی، محمد محقق، کریم خلیلی، گلبدین حکمتیار، انور الحق احدی و باتور دوستم حضور داشتند.

صلاح الدین ربانی گفت: در این نشست در مورد روند صلح، بحران انتخابات ‌و وحدت ملی گفتگو شده و تاکید گردید که باید از وضعیت کنونی، بیشترین استفاده در راستای منافع افغانستان صورت گیرد.

ربانی افزوده است: در این نشست صلح اولویت مردم افغانستان خوانده شده و تاکید گردید که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، برای مردم افغانستان قابل قبول نیست و باید تدبیری اتخاذ شود که بحران انتخابات روند صلح را تحت تأثیر قرار ندهد.

قابل ذکر است که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، تنش های سیاسی در این کشور افزایش یافته است.

کمیسیون انتخابات افغانستان هفته گذشته اشرف غنی را به عنوان فرد پیروز انتخابات معرفی کرد، اما عبدالله عبدالله این نتیجه را نپذیرفت و اعلام کرد که او به عنوان رئیس جمهور منتخب و حقیقی مردم افغانستان به زودی دولت خود را تشکیل خواهد داد و مراسم تحلیف برگزار خواهد کرد. عبدالله در روز‌های اخیر همچنین برای چند ولایت والی معرفی کرده است.

از سوی دیگر، تواتفقنامه صلح آمریکا و طالبان قرار است در تاریخ ۱۰ حوت/ اسفند امضا شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.