سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترخیص ۴ بیمار مشکوک به ویروس کرونا از بیمارستان تروما اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تا به حال چهار بیمار مشکوک به ویروس کرونا با تشخیص پزشک معالج از بیمارستان تروما اردبیل مرخص شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت اخوان اکبری، رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حاشیه بازدید از مرکز تروما و بیماری‌های حاد تنفسی استان اردبیل گفت: تا به حال چهار بیمار با تشخیص پزشک معالج با حال عمومی مطلوب و رضایت بخش پس از انجام سی‌تی اسکن ریه و رویت توسط متخصص عفونی از بیمارستان تروما اردبیل مرخص شده‌اند.

او افزود: ۲ بیمار مشکوک نیز که در بخش مراقبت‌های ویژه بودند با بهبود علایم به بخش منتقل شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: رسیدگی و ارائه خدمات درمانی به طور مرتب و بدون وقفه توسط کادر پزشکی و درمانی به بیماران بستری در این بخش صورت می‌گیرد و روزانه بیماران توسط فوکال پویینت دانشگاه و متخصصان بیهوشی در آی‌سی‌یو ویزیت و تحت کنترل و پایش قرار دارند.

اخوان اکبری با اشاره به آمار بیماران کرونایی بستری در این مرکز افزود: امروز استان اردبیل نیز جزو استان‌های مثبت از طرف وزارت بهداشت اعلام شد و تا به حال ۲ مورد مثبت تایید شده و تعداد ۱۲ بیمار مشکوک به کرونا ویروس در بخش‌های اورژانس، ICU و بخش عادی مرکز حاد تنفسی (تروما) بستری می‌باشند.

او با اشاره به امکانات و نیرو‌های فعال در این مرکز گفت: ۱۶ نفر کادر پرستاری و پزشکی در سه نوبت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی بوده و امکانات و تجهیزات این بخش در کمترین زمان ممکن مهیا و همه پرسنل به تجهیزات و وسایل حفاظتی مجهز و با سپری کردن دوره‌های آموزشی مجهز شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به حساسیت خطیر خدمت در شرایط خاص و ویژه گفت: ارائه خدمت در این موقعیت خاص توسط کادر درمان به مثابه جهاد فی سبیل‌الله است و این عزیزان همت خود را در مسیر خدمت به همنوع با قبول مخاطرات، جزم و ایثارگرانه در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا بخاطر سلامت مردم از خودگذشتگی نشان داده و با جان و دل مشغول خدمات صادقانه و خالصانه به بیماران هستند.

اخوان اکبری با اشاره به اینکه نتایج آزمایش‌های ارسال شده به تهران تاکنون حکایت از ابتلای ۲ نفر به ویروس کرونا دارد بیان کرد: این ۲ نفر دارای بیماری زمینه‌ای تومور مغزی و بیماری پوستی هستند و هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان تحت نظر پزشکان قرار دارند.

او اضافه کرد: از ۹ نمونه آزمایش ارسالی بیماران استان به تهران ۲ مورد مثبت، ۶ مورد منفی و نتیجه یک مورد نیز هنوز اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اختصاص مرکز ترومای اردبیل به بیماران احتمالی مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: آمبولانس‌های ویژه برای انتقال افراد مشکوک مبتلا به کرونا از منازل به مراکز درمانی و یا از شهرستان‌ها به مرکز استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.