سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرونده بازسازی مناطق زلزله زده تا اوایل سال ۹۹ بسته می‌شود

معاون بازسازی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از پایان عملیات احداث ۳۶ هزار و ۵۸۸ واحد مسکونی زلزله زده شهری و روستایی خبر داد.

فقیهی معاون بازسازی بنیاد مسکن استان کرمانشاه  در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، از پایان عملیات احداث ۳۶ هزار و ۵۸۸ واحد مسکونی زلزله زده شهری و روستایی خبر داد و گفت:  تعداد کل واحد‌های احداثی شهری و روستایی ۴۰ هزار و ۱۵۰ واحد است که تنها ۳ هزار و ۵۶۲ واحد  با پیشرفت ۸۵ درصدی باقی مانده است.

او بیان کرد:  از این تعداد ۲۷ هزار و ۷۸۲ واحد روستایی و ۱۲ هزار و ۳۶۸ واحد شهری است که  تمام واحد‌های روستایی به اتمام رسیده است.
فقیهی ادامه داد:  واحد‌های  تعمیری  نیز  ۶۷ هزار  و ۵۴۸  واحد  شهری و روستایی  است  که  بازسازی  همهواحد‌های  تعمیری  نیز  بهاتمام  رسیده  است.


به گفته  معاون امور بازسازی بنیاد مسکن استان کرمانشاه ۲۰۰ هزار تن سیمان رایگان ۷۰ هزار تن آهن الات و ۱۲ هزار و ۵۰۰ اسکلت پیچ و مهره  به قیمت تعاونی  در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

او گفت:  واحد‌های باقی مانده در شهر سرپل ذهاب است با توجه به اینکه  تعداد طبقات افزایش داشته تاخیر به وجود آمده است.

فقیهی بیان کرد: تعداد واحد‌های احداثی سر پل ذهاب ۶ هزار واحد بود  و در حالیکه ۶ هزار و ۵۰۰ واحد به اتمام رسیده یعنی همه واحد‌ها بازسازی شدند، اما چون افرادی واحد‌های دو تا سه طبقه ساختند زمان پایان تاخیر داشت.

او گفت: واحد‌های سرپل ذهاب تا اواخر سال مرحله سفت کاری به پایان رسیده  و تا پایان بهار نازک کاری  به پایان می‌رسد و پرونده بازسازی مناطق زلزله زده بسته خواهد شد.

او به میزان تسهیلات پرداخت شده اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۷۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های شهری و روستایی پرداخ شده است و ۶۴۷ میلارد تومان نیز به صورت بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شد.

انتهای  پیام/ز



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.