سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجازات‌های جایگزین حبس باید در جهت باز اجتماعی کردن محکوم باشد

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: مجازات‌های جایگزین حبس باید از تأثیرگذاری لازم برای باز اجتماعی کردن محکوم برخوردار باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌های کشور اظهار داشت: مجازات‌های جایگزین حبس باید بر اساس اصلاح و باز اجتماعی کردن محکوم تعیین گردند.

او افزود: یکی از طرح‌های نوین دستگاه قضایی کشور برای اصلاح و بازپروری محکومان اعمال مجازات‌های جایگزین حبس است و استان چهارمحال و بختیاری در اجرای این طرح و نیز استفاده از روش‌های مراقبتی خارج از زندان مانند پابند الکترونیکی که با هدف به حداقل رساندن حضور مجرم در زندان انجام می‌شود همواره پیشتاز بوده است.

بهرامی اضافه کرد: اعمال مجازات جایگزین حبس نباید تنها به عنوان معیاری برای حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری قرار گیرد بلکه آنچه که در این خصوص اهمیت دارد اصلاح فرد بزهکار و پیشگیری ارتکاب مجدد جرم توسط وی است.

او ادامه داد: باید تلاش شود زیرساخت‌های لازم برای اجرای مجازات جایگزین حبس در کشور بیش از پیش فراهم گردد و نظارت دقیق و مستمر نیز در نحوه اجرای این مجازات‌ها صورت پذیرد.

حمیدرضا علی اکبری مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌های کشور نیز در این دیدار با تقدیر از تعامل میان دادگستری و اداره کل زندان‌های استان خواستار ابتکارعمل قضات در تعیین مجازات‌های جایگزین حبس با رویکردی پیشگیرانه و مقابله‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی شد.

در پایان این دیدار از دو قاضی برتر در امر حبس زدایی و صدور احکام مجازات جایگزین حبس در استان تقدیر گردید.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.