سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات استان فارس در ۱۱ ماهه امسال به ۳۷۲ ملیون دلار رسید

مدیر کل گمرک استان فارس گفت: صادرات استان فارس در ۱۱ ماهه امسال به ۳۷۲ ملیون دلار رسید.

خداداد رحیمی مدیرکل گمرک استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار داشت:۳۳۸ هزار و ۲۱۰ تُن کالا به ارزش ۳۷۲ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۱۳۱ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده استکه نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۰ درصد و ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او با بیان این مطلب افزود: در مدت مذکور کالا‌های صادراتی به ۶۹ کشور جهان صادر شده است.

رحیمی ادامه داد: عمده کشور‌هایی که کالا طی این مدت از گمرکات استان فارس به آن‌ها صادر گردیده است عبارتند از: عراق-افغانستان-امارات متحده عربی-روسیه-کویت-ترکیه-قطر- هند -آلمان-پاکستان صادر شده است.

مدیر کل گمرک استان فارس بیان کرد: این کالا‌ها و محصولات عبارتند از اوره-محصولات لبنی-رب گوجه فرنگی–لوله فایبر گلاس- شیره و عصاره شیرین بیان-دستگاه‌های مبدل حرارتی-آرد گندم-خیار-خرما-ماهی که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

او اظهار داشت: در یازده ماهه امسال دربین کالا‌های صادراتی استان فارس اوره ازلحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸۰ و ۱۷۵ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

رحیمی همچنین افزود: در یازده ماهه امسال مقدار ۱۹ هزار و ۱۹۴ تن کالا به ارزش ۱۱۰ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۵۲۳ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۹ و ۲۱ درصدافزایش را نشان می‌دهد.

او بیان کرد: کالای وارداتی از ۴۳ کشور جهان وارد شده که عمده آن‌ها از چین، آلمان-ترکیه- برزیل-امارات متحده عربی- فرانسه -ایتالیا-دانمارک-انگلستان-آمریکا اشاره کرد.

رحیمی به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد ۲۴۸ هزار و ۱۹۵ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۱۶۵ هزار و ۶۲۳ نفر ایرانی و ۸۲ هزار و ۵۷۲ نفر گردشگر خارجی بوده اند.

او همچنین افزود: تعداد ۲۶ هزار و ۱۷۵ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۱۷۷۳۲۱ نفر ایرانی و ۸۲۸۵۴ نفر خارجی بودند.

مدیر کل گرکات فارس گفت: همچنین شهروندان استان فارس طی مدت یاد شده تعداد ۵۳۷۱ بسته پستی به ارزش ۵۳ هزار و ۷۸۳ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.