سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف مواد غذایی هایی با طبع گرم در پیشگیری از کروناپشتوانه علمی ندارد

رییس بیمارستان گلستان گفت: صحبت هایی که در خصوص اینکه ویروس طبع سردی دارد و بایدخرماو دارچین و زنجفیل مصرف شود پشتوانه علمی ندارد.

وزیری رییس بیمارستان گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: بیمارستان گلستان به دلیل تجهیزات به روز به عنوان بیمارستان مرجع قرار گرفته است و دارای بیشترین میزان امکانات نسبت به سایر بیمارستان ها است.

او گفت: امکانات ایمنی در این بیمارستان  رعایت شده است و  تردد در این بیمارستان  به حداقل رسیده که احتمال انتقال پرسنل و بیماران  کاهش یابد و دفع زباله های بیمارستانی طبق روش  علمی است.

او ادامه داد: بیمارستان گلستان تغییر کاربری داده و بعد از این شرایط نیز به حالت قبل بر می گردد و دارای بیشترین میزان امکانات نسبت به  سایر بیمارستان  دارد.

وزیری بیان کرد: البته بیماران زیر 15 سال اگر به کرونا مشکوک باشند نیز به این بیمارستان منتقل نمی شوند بلکه  بیمارستان  کودکان محمد کرمانشاهی در نظر گرفته شده است.

او در پاسخ به این سوال که ایا در خانه ماندن مفید است  گفت: اگر تعداد مواجه در محیط کاهش دهیم قطعا مفید است اما گروه های پر خطر که بیماری حاد تنفسی دارد یا بیماری سیروز کبدی رماتیسم ها که کورتون بالا مصرف می کنند کسانی که پیوند عضو دریافت کردند خانم های باردار باید حداکثر تلاش داشته باشند که کمترین حضور در محیط های پر تراکم داشته باشند.

او  با پرهیز از حضور در تجمعات بیان کرد: تجمعات دو دسته است یک دسته که می توانیم مانع از شکل گیری آن شویم  مانند مجالس ترحیم و عروسی  اما در دسته دوم بعضی مجبورند که افراد حضور داشته باشند مانند کلینیک های پزشکی  که افراد زیادی کنار هم می نشینند که در این نوع رعایت چند نکته مهم است.

وزیری گفت: به دلیل اداب ایرانیان با هم دیگر خیلی نزدیک صحبت کنیم اما در این مواقع باید با فاصله با هم دیگر صحبت کنیم در تمام بیماری های عفونی و تنفسی اگر تهویه کم باشد و فاصله معاشرت کم باشد و به افراد دیگر منتقل می شوند برخی ویروس ها  در هوا پخش می شود و بعضی در روی سطوح  قرار می گیرند.

او با بیان اینکه بارندگی و گرما در کاهش ویروس کرونا و از بین رفتن چرخش بیماری کرونا  تاثیری   ندارد گفت: صحبت هایی که در خصوص اینکه ویروس طبع سردی دارد و بایدخرماو دارچین و زنجفیل مصرف شود پشتوانه علمی ندارد  یا اینکه  ماست و دوغ  نخورند   زنجفیل و  زردچوبه یا مواد دیگری که انتی اکسیدان دارند استفاده  کنند  خوب است امااگرتصور  کنند  که  پیشگیری  از  کرونا  می  شود  یاکرونا  ازبین  میبرند  پشتوانه علمی  ندارد.

وزیری با اشاره به اینکه بعضی افراد اعلام کردند که برای گرفتن آزمایش هزینه ای باید پرداخت کنند یا نه گفت: هزینه  ازمایش  ها  برای  کرونا  رایگان  است و فقط در  مراکز درمانی انجام می شود.

 

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.