سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویروس کرونا؛ مراجعه بی‌رویه افراد روند رسیدگی به بیماران را کند‌تر می‌کند

یکی از مشکلات اصلی این روز‌ها در بیمارستان‌ها مراجعه بی‌رویه افرادی است که نیازی به حضور در بیمارستان ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها به دلیل نگرانی از کرونا تعداد مراجعه به بیمارستان‌ها خیلی زیاد شده و اکثر این افراد حتی با تب کوچک و سرفه هم به بیمارستان‌ها می‌روند. بعضی‌ها چند روزی است که خانواده‌های خود را ندیده اند. در بیمارستان‌ها هرمورد مشکوکی چند روزی تحت مراقبت قرار می‌گیرد و با انجام دو تست و منفی بودن نتایج آن دو می‌توانند پس از گذشت ۳ تا ۴ روز از بیمارستان مرخص شوند.

یکی از مشکلات اصلی این روز‌ها در بیمارستان‌ها مراجعه بی رویه افرادی است که نیازی به حضور در بیمارستان ندارند. حتی اگر دچار تب بالا یا سرفه‌های خشک شدید و بعد از گذشت ۳ تا ۵ روز وضعیت شما بهتر نشد باید به پزشک مراجعه کنید وگرنه نیازی به مراجعات مکرر نیست.

مریم بخشی سرپرستار بخش قرنطینه تهران گفت: همکاران ما بی وقفه درحال تلاش هستند؛ چرا که بیماران هیچ کدام همراهی ندارند و تمام صفر تا صد همه کار‌های آن‌ها را پرستاران انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ مبتلایان به بیماری‌های مزمن چگونه از خود در برابر کرونا محافظت کنند؟


کلانتری متخصص بیماری‌های عفونی گفت: مجبور هستیم با لباس‌های مخصوص در بالین بیماران حاضر شویم، اما باوجود پوشیدن لباس‌های مخصوص خطر همیشه وجود دارد. توصیه می‌کنیم همکارانی که در بخش ما کار می‌کنند در بخش‌های دیگر فعالیت نداشته باشند؛ تا بتوانیم انتقال بیماری از فرد بیمار به فرد دیگر توسط پرسنل بیمارستان را به حداقل برسانیم.

کسری فاطمی پزشک اورژانس گفت: افرادی که نیازی به بیمارستان‌ها ندارند برای ما اضافه کاری ایجاد کرده و ما نمی‌توانیم بیمارانی را که واقعا نیاز به کمک دارند و شاید ویروس کرونا داشته باشند را ببینیم.


ویروس کرونا: ویروس کرونا؛ طریقه پوشیدن صحیح ماسک


خوشقدم سرپرستار اورژانس درباره ویروس کرونا گفت: ویروس کرونا مانند سایر ویروس هاست که با رعایت نکات ایمنی می‌توان جلوی پیشگیری آن را گرفت. برای مثال افرادی که سرماخوردگی دارند باید در منزل بمانند و نیازی نیست به بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها مراجعه کنند؛ چرا که حجم کار ما را افزایش داده و مانع رسیدگی ما به بیماران مشکوک می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.