سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال ۱۱۵ هزار پیامک هشدار در مورد وقوع سیلاب

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: مسئولان شهرستان نهاوند به دقت فرم میزان خسارت در زمینه ها ی مختلف را تکمیل و پس از کارشناسی ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،محمد رضا عراقی معاون عمرانی استاندار همدان ، صبح امروز در جلسه ستاد بحران نهاوند که با حضور مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان، مدیر کل راهداری، مدیر کل امور آب استان، مدیرکل بحران استانداری و فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان آغاز شد افزود: مسئولان شهرستان نهاوند به دقت فرم میزان خسارت در زمینه هاط مختلف را تکمیل و پس از کار کارشناسی ارسال کنند.

او ادامه داد: تا حل مشکل آب شرب روستا‌های نهاوند از سیستم آبرسانی سیار استفاده کنیم و به سرعت آب شرب آن‌ها را وصل کنیم.
عراقی بیان کرد: روستا‌ها متاثر از سیلاب نهاوند شامل «عسگرآباد»، «لیلان»، «بالاچوب»، «مهین آباد»، «چولک اصلی» و فیازمان می‌باشند همچنین بیش از ۱۰۰خانوار از روستا‌های مختلف ۴ بخش نهاوند برای جلوگیری از تخریب تخلیه شده اند.

مدیر جمعیت هلال احمر نهاوند نیز بیان کرد: ۱۰ تیم چهار نفره جمعیت هلال احمر به دنبال شدت گرفتن بارندگی و طغیان رودخانه‌ها فعال شده و به امداد رسانی به مردم پرداختند همچنین به منظور امدادرسانی به گرفتاران در سیلاب از چندین دستگاه خودرو شامل نیسان، پیکاب دو کابین و تک کابین و خودرو‌های ادارت و نهاد‌های دولتی استفاده شد.

نوروزی اظهار داشت: هم اکنون مهمترین اولویت تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر تخلیه آب از منازل روستایی با استفاده از پمپ آب و کف کش است و امدادرسانی نیرو‌های این جمعیت همچنان ادامه دارد و تاکنون آب بیش از ۵۰ خانواده تخلیه شده است روستا‌های لیلان و بالاجوب در بخش زرین دشت در وضعیت قرمز قرار دارند.

بخشدار زرین دشت هم به دنبال بارندگی‌های شدید ضمن تأکید به اعضای مدیریت بحران برای اقدامات پیشگیرانه گفت: روستا‌های لیلان و بالاجوب در بخش زرین دشت در وضعیت قرمز قرار دارند.

موسیوند اظهار داشت: با سرکشی به تک تک روستا‌ها و بازدید میدانی در شهر برزول و تعدادی از روستا‌ها به علت ارتفاع بالا مشکل خاصی نداریم، اما با توجه به حجم بالای بارندگی و سرریز تمام آب‌های حوزه بخش گیان و زرین دشت و نهر برزول از سمت بخش مرکزی در روستا‌های لیلان و بالاجوب ادوات مکانیکی به این روستا‌ها اعزام شده است.

او بیان کرد: روستای لیلان در محاصره آب است، اما در حال حاضر خسارتی وارد نشده همچنین آب داخل روستای بالاجوب نیز بخشی مدیریت شده و در حال حل مشکل هستیم و اقداماتی در روستای گنبد کبود در حال انجام است که با اولویت روستا‌های نزدیک به آن‌ها مثل عسگرآباد نیز شامل آن مدیریت خواهد شد.
انتهای پیام/ج

برچسب ها: سیلاب ، ستاد بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.