سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرضه قلیان در قروه ممنوع شد

همزمان با شیوع کرونا به دستور متولیان بهداشتی قروه عرضه قلیان در این شهرستان با تأکید بر توجه به هشدار‌های مرتبط به بهداشت، ممنوع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مسعود معتمدی رئیس مرکز بهداشت شهرستان قروه گفت: با توجه به تعطیلی مدارس لازم است از ورود فرزندان به محیط جلوگیری شود و با استراحت کامل کودکان بدن آنان را در برابر ویروس‌ها تقویت کرده و با کاهش استرس ناشی از شایعات موجود مقابله شود.

او با اعتراض نبست به ساده انگاری مردم در برابر هشدارها، اظهار داشت: مدارس، دانشگاه ها، باشگاه‌های ورزشی و ... تعطیل شدند؛ اطلاع رسانی وآموزش‌ها صورت گرفت و همایش‌ها کنسل شدن و ...، اما متاسفانه همشهری‌های ما و تمام مردم جامعه بجای ماندن در خانه و حفاظت از خود و خانواده همچنان در خیابان‌ها بدون دلیل پرسه می‌زنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قروه این مسایل را نگران کننده‌تر از کرونا دانست و افزود: مردم باید به فکر سلامتی خود و خانواده هایشان باشند و نیاز است حداقل از رفتن به ملاقات و شلوغ کردن بیمارستان و بخش‌های مختلف آن جلوگیری کرده و تا حد امکان از حضور در اماکن عمومی و مهمانی‌ها و مراسم‌ها خودداری کنند.

معتمدی به مصرف بعضی از مواد خوراکی که به صورت خام و بدون اینکه امکان شستشوی آن‌ها باشد، اشاره کرد و گفت که حتی المقدور در این برهه این مواد خوراکی همانند آجیل مصرف نگردند و به خصوص همشهریان از خرید این نوع مواد خوراکی از دست فروشان به شدت پرهیز نمایند چرا که علاوه بر گرد و خاک معابر و نشستن آلودگی‌های زیاد در اثر نامناسب بودن محل قرار گیری آن‌ها به شدت در انتقال انواع ویروس‌ها وباکتری‌ها موثر خواهند بود.

او شهروندان را دعوت به آرامش و دوری از هرگونه استرس و نگرانی کرد و با تأکید بر اینکه هرگونه اطلاع رسانی به موقع انجام خواهد شد، بیان کرد نباید به بعضی شایعات فضای مجازی توجه نمود و با آرامش خاطر و پرهیز از هرگونه آشفتگی روان و خاطر به اطلاعیه‌های بهداشتی توجه داشته و آن‌ها را رعایت کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.