سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترخیص دو بیمار مشکوک به کرونا از بیمارستان علامه بهلول گناباد

دو بیمار مشکوک به کرونا پس از چند روز بستری و بهبود حال عمومی، از بیمارستان علامه بهلول گناباد، مرخص شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان گناباد گفت: دانشگاه علوم پزشکی گناباد از لحظات اولیه اعلام شیوع بیماری کرونا در کشور، برای پیشگیری و مقابله با تهدیدات احتمالی شیوع این ویروس در شهرستان های گناباد و بجستان، اقدام به تشکیل کمیته دانشگاهی و کارگروه های تخصصی کروناویروس نمود و در حال حاضر دو بخش از بیمارستان علامه بهلول گنابادی با ظرفیت 60 تخت بستری برای بیماران مشکوک و 6 تخت آی سی یو برای مبتلایان احتمالی به کرونا اختصاص داده شده است.
 
او با بیان این که احتمال فوت در مبتلایان به کرونا حدود دو درصد است، افزود: اولویت ما برای مبارزه با کرونا، پیشگیری است و در حال آماده باش کامل برای مبارزه با این بیماری هستیم.
باذلی با اشاره به اهمیت آموزش در خصوص این ویروس عنوان کرد: آموزش نقش بسیار مهمی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارد که در این خصوص آموزش های لازم به عموم شهروندان گنابادی و بجستانی در حال انجام است.

او با برشمردن راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس اظهار کرد: با شستن مرتب دست ها با مواد شوینده، دست ندادن و در آغوش نگرفتن یکدیگر می توان تا 95 درصد از انتقال این بیماری جلوگیری کرد.
دکتر باذلی ادامه داد: برای پیشگیری از کرونا، زدن ماسک لازم نیست و فقط پرسنل درگیر و بیماران مشکوک و مبتلا به این بیماری، به آن نیاز دارند.

او تصریح کرد: تنها فردی که واجد صلاحیت برای اعلام اخبار مربوط به بیماری کرونا در شهرستان های گناباد و بجستان است، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد است و شهروندان می توانند اطلاعات رسمی و اخبار مربوطه را از کانال اخبار سلامت دانشگاه به نشانی @gmugonabad پیگیری نمایند.

باذلی با اشاره به اینکه در فصل زمستان ما با بیماران مبتلا به آنفولانزای نوع B هم مواجه هستیم افزود: با توجه به مشابهت بسیار زیاد علائم بیماری کرونا به آنفولانزای نوع B، پس از بررسی دقیق متخصصین، بیماران مشکوک بستری شده و نمونه آزمایش آنها برای جواب به تهران ارسال خواهد شد و ظرف مدت 48 ساعت نتیجه آن به ما اعلام می شود.

 
انتهای پیام//ح.ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.