سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار یک فروند بالگرد به منظور امدادرسانی در سیلاب

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: یک فروند بالگرد به منظور امدادرسانی در سیلاب در فرودگاه شهرکرد مستقر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی زمانپور مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به احتمال وقوع پدیده سیلاب در استان گفت: یک فروند بالگرد متعلق به جمعیت هلال احمر در فرودگاه بین المللی شهرکرد با هدف سرعت بخشی در خدمات رسانی مستقر شد.

او افزود: هم اکنون ۴۲ گروه راهداری، ۲۹۷ دستگاه انواع ماشین آلات، ۴۶۰ نیروی انسانی، ۲۰ پایگاه جمعیت هلال احمر و ۵۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چهارمحال و بختیاری در حالت آماده باش کامل هستند.

زمانپور اضافه کرد: مواد غذایی به میزان کافی برای اهالی مناطق دوردست و سخت گذر چهارمحال و بختیاری تأمین و ذخیره سازی شده است.

او ادامه داد: ۱۰ موتور آب کش قوی هم با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار خریداری و به شهرستان‌های ۱۰ گانه تحویل داده شد تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

زمانپور گفت: به تمامی فرماندارن شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری تأکید شده علاوه بر ماشین آلات دولتی می‌توانند به عنوان فرمانده ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌ها در صورت نیاز از ماشین آلات بخش خصوصی بهره گیری کنند.

او افزود: تعدادی تلفن ماهواره‌ای به شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان اختصاص یافته تا در صورت قطع ارتباط بتوانند از طریق ماهواره‌ای ارتباط لازم را برقرار کنند.

زمانپور اضافه کرد: با توجه به پیش بینی وزش باد شدید با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و احتمال قطع برق، هم اکنون گروه‌های برق در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری با هدف رفع قطعی‌های احتمالی برق مستقر شده اند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.