سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بسته نسخه بخوانید؛

از کسری حقوق دانشجومعلم‌ها تا بلاتکلیفی فارغ‌التحصیلان رشته دهان و دندان

در بسته نسخه امشب به موضوع کسری حقوق دانشجومعلم‌ها و بلاتکلیفی فارغ‌التحصیلان رشته دهان و دندان اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق گفته‌های دانشجومعلم‌های دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه سرانه دولتی ندارد و ۴۵ درصد از حقوقشان را به دلیل سلف و خوابگاه کسر می‌کنند؛ یعنی جدا از خوابگاه, غذا‌هایی که در دانشگاه‌های دیگر مشتری ندارد به این دانشجو‌ها ۴ برابر فروخته و از حقوق آن‌ها کم می‌شود.

ما هم این موضوع را از وزیر آموزش و پرورش پیگیری کردیم و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این باره اظهار کرد: ۴۵% جوابگوی هزینه‌های غذا و استراحت دانشجو معلم‌ها نیست, یعنی ۳ وعده غذا، حدود ۱۲ هزار تومان برای آنها هزینه برمی‌دارد.

او ادامه داد: گروهی را مامور کرده‌ایم برای این اتفاق تا ارزیابی دقیقی از میزان هزینه برآورد کنند تا به سرعت آن را سازماندهی کنیم.


بیشتر بخوانید:پاسخ به سوالات دانشجویی شما


آیتم بعدی نسخه درباره فارغ‌التحصیل‌های رشته سلامت دهان و دندان  است که تعهدخدمتی درس خوانده بودند  و در حال حاضر حدود ۱ سال و نیم می‌شود همچنان بلاتکلیف هستند.

ما هم این موضوع را در این مدت چند بار از مسئولان وزارت بهداشت پیگیری کردیم؛ علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در تاریخ اردیبهشت ۹۸ اظهار کرده بود: این افراد جزء اولویت‌های اول ما هستند و  دستور کار آن‌ها نیز صادر شده که  در مراکز ۳۲۰۰ گانه مشغول به کار شوند.

در ادامه نمکی  وزیر بهداشت در تیرماه سال جاری بیان کرد: ما ۵۰ درصد از این افراد را جذب مراکز بهداشت دهان و دندان خواهیم کرد.

که دوباره در  آذر ماه  سال  جاری ما این موضوع را از جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت پیگیری کردیم و او گفت: در سال ۹۸ و ۹۹ حتما این افراد در مناطق محروم اعزام به خدمت می‌شوند.


بیشتر بخوانید: پاسخ به سوالات پزشکی شما


 اکنون امروز به خواسته این دانشجویان که یک سال و نیم است که هنوز  بلاتکلیفند،  دوباره به سراغ وزیر بهداشت رفتیم که نمکی در این باره بیان کرد: در حال حاضر کار های  ۲۰۰۰ نفر از این دانشجو‌ها در دست بررسی است و قصد داریم تعداد بیشتری از آن  را جذب کنیم .

 به نظر می‌رسد پروسه این ماجرا طولانی می‌شود، اما همچنان پیگیر این اتفاق هستیم.

شما می‌توانید سوژه‌های خودتان را به سامانه  ۱۰۰۰۱۹۱۵ ارسال کنید تا ما آن ها را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
خوب چرا باید به دانشجو معلم ها حقوق بدید؟ یه دستیار تخصصی با اون همه سطح کاری چقدر میگیره ؟! پول بی جهت میدید ۴سال از بیت الملل دارین بی جهت حقوق میدید ،درصورتی که بقیه رشته ها هم کار میکنند ولی حقوقی نمیگیرن ،متاسفم برای نبود عدالت