او با بیان اینکه مسیر ۳۲ کیلومتری قطعه اول آزادراه تهران_شمال با پیشرفته ترین سازه های مهندسی ساخته شده است، افزود: استفاده از خبره ترین مهندسان و سازندگان ایرانی باعث شده که در این ۳۲ کیلومتر، راهی ساخته نشود بلکه ساختمان ساخته شود.
معاون ساخت آزاد راه ها توضیح داد: در طول این مسیر ۴۰ تونل رفت و برگشت وجود دارد که طول یکی از این تونل ها ۴هزار۹۵۰ متر و طول تونل دیگر ۲۳۰۰ متر است که به عنوان بزرگترین تونل در طول این آزادراه به شمار می رود.
معاون ساخت آزاد راها بیان کرد: در طول این آزادراه تمامی استانداردهای جدید و روز دنیا رعایت شده و دسترسی ها، علائم و تهویه های هوا در تونل ها به صورت کامل نصب و ایمنی آنها رعایت شده است.
او ادامه داد: در طول این آزادراه بیش از ۲.۷ میلیون متر مکعب بتن ریزی و حدود یک هزار و۸۰۰ کیلومتر کابل کشی انجام شده است و تمامی این ۳۲ کیلومتر به صورت فیبر نوری ساخته شده است و همین موضوع باعث شده که این آزادراه تبدیل به یک آزادراه هوشمند و تمام نرم افزاری شود.
بهرامی با اشاره به اینکه ساخت این ۳۲ کیلومتر باعث شده که ۴ برابر طول این مسیر کوتاه شود، گفت: به صورت دقیق ساخت این آزادراه و تردد از آن باعث می شود که ۶۷ کیلومتر مسیر کوتاه تر و به لحاظ زمانی یک و نیم ساعت تا دو ساعت در ایام غیر پیک طول این مسیر کوتاه تر می شود.
او یادآور شد: این آزادراه بزرگترین پروژه عمرانی کشور به لحاظ کمیت و کیفیت به شمار می رود و به لحاظ مهندسی این آزادراه فصل جدیدی از مهندسی را در راه های کشور باز کرده است.
معاون شرکت ساخت آزاد راه با اشاره به اینکه این آزادراه از منظره فنی و سازهایی که در نوع خود بی نظیر است، گفت: در زمان بهره برداری آزمایشی از این آزادراه شاهد آن بودیم که مسافران بیش از ۵ ساعت منتظر بودند تا از این آزادراه تردد کنند بنابراین افتتاح این آزادراه باعث می شود که مردم بتوانند به راحتی و با امنیت بالا از این مسیر عبور کند.
بهرامی توضیح داد: با رعایت سرعت ۸۰ کیلومتر مسافران حدود ۳۰ دقیقه به مسیر شهرستانک میرسند و از سوی دیگر میزان امنیت در این مسیر بسیار افزایش می یابد.
او ادامه داد: این آزادراه دارای مسیر زیبا و بسیار خاصی است و از سوی دیگر در این مسیر شاهد اختلاف دمای بسیار بالا هستیم به طوری که در ابتدای ورودی این آزادراه در برخی از مواقع دمای هوا منفی پنج درجه است اما در انتهای مسیر میزان دما به منفی ۲۰ درجه میرسد که این نوع از اختلاف دما در تابستان باعث جذابیت بسیار زیاد خواهد شد.
معاون شرکت ساخت با اشاره به اینکه طول مسیر ۳۲ کیلومتری قطعه اول آزادراه تهران شمال از انتهای آزادگان شروع و تا شهرستانک ادامه می یابد و ۲ منطقه برای خدمات رفاهی در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون نمازخانه و پمپ بنزین این مراکز خدمات رفاهی راه اندازی شده تا مسافران در مواقع اضطراری و ضروری بتوانند از آنها استفاده کند اما تا ایام نوروز به طور قطع خدمات رفاهی این دو مرکز راه اندازی می شود.
بهرامی با اشاره به اینکه در طول این مسیر ۳۰۰ دوربین برای کنترل ترافیک و تردد نصب شده است، گفت: به خاطر تونل ها و پلهایی که در طول این مسیر وجود دارد تاکنون ۲۰۰ دوربین به ویژه در تونل ها و پل ها نصب شده و سایر دوربینهای کنترل سرعت باید از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و پلیس راهور نرود که تا چند روز آینده تمامی اقدامات تکمیلی و سرعت در این مسیر به صورت کامل نصب خواهد شد.
او درباره عوارض آزادراه تهران_شمال هم گفت: نرخ عوارض در این مسیر به صورت شناور است که در ایام غیر ترافیک با ایام ترافیک نرخهای عوارض کاملاً متفاوت است و به دلیل توزیع سفر در طول هفته و جلوگیری از افزایش ترافیک سر کردهایم، نرخ شناوری را برای عوارض تعیین کنیم.
معاون شرکت ساخت توضیح داد: از شهروندان و هموطنان درخواست می کنیم که به هیچ عنوان شایعات گوناگونی که در رابطه با این آزادراه ایجاد شده توجه نکنند و بدانند که تمامی پیمانکاران مهندسان و کارگران در این مسیر برای ساخت آن به صورت خادمانه و خالصانه فعالیت کردند.
بهرامی ادامه داد: ممکن است در برخی از ایام برای چک کردن و کنترل سازه ها مجبور باشیم چند ساعتی مسیر این آزادراه را مسدود کنیم بنابراین باید این اطمینان را بدهیم که مسدود شدن مسیر ها به دلیل رخ دادن اتفاق خاصی نیست بلکه باید تمامی استانداردها در طول این مسیر به صورت کامل مسیر به صورت کامل هر چند ماه یکبار چک شود.
او در پایان گفت: این آزادراه در نوع خود بی نظیر است و به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی در کشور به شمار میرود که فردا با حضور رئیس جمهور به بهرهبرداری میرسد.
انتهای پیام/
بزززززززززززززززرگترین پروژه عمرانی
اما مطلب مهمش ، عوارضی رو اخر بی هیچ توضیح تمامش کردید
خداخیرتون بده که اینقدرراحت حقایق روتحریف میکنید.
تجهیزاتی که گفتیددرتونل هانصب نشده اند.وفقط چراغ های تونل هاتقریبانصب شده اند.برخی ازنقاط تونل هاچه ازکف وچه ازدیوارهای تونل آب میزنه بیرون.سیستم اعلام حریق هنوزکامل نشده.درداخل تونل هاهیچگونه دوربینی نصب نشده.هیچ پمپ بنزین ونمازخونه ای درطول مسیرفعلاوجودندارد.
بنده تا۳اسفنددرهمین آزادرامشغول بکاربودو ام.۲اسفند۹۸
ازنفوذآب ازدیوارتونل ۱۵غربی هم فیلم گرفتم.
چرا اسمی ازش برده نمی شه .؟
چرا نگران هستید اسم سپاه رو ببرید و با آگاهی این کار رو کردید.
فقط پروژه های دولتی کار کنم که نمیشه