سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت مطرح کرد؛

انجام ۱۷۰۰ آزمایش تخصصی تشخیص کرونا در کشور

گویا گفت: از روز دوشنبه ۱۷۰۰ آزمایش تخصصی تشخیص کرونا در آزمایشگاه‌ها انجام شده است که در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مقابله با بیماری کرونا با حضور علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری و تیم پزشکان در این بیمارستان برگزار شد.

محمد مهدی گویا در این نشست، اظهار کرد: این بیمارستان مدرن‌ترین امکانات را در اختیار دارد و همه اعضای بیمارستان با تمام وجود در حال فعالیت هستند.

او ادامه داد: از زمانی که امکانات تشخیص بیماری را در اختیار گرفتیم (روز دوشنبه هفته گذشته) بیش از ۱۷۰۰ آزمایش انجام دادیم و هر آزمایشگاهی بیش از ۳۰۰ آزمایش تخصصی انجام داد که در نوع خودش بی نظیر است.

گویا با اشاره به وضعیت رو به بهبودی بیماران با تلاش‌های صورت گرفته، تصریح کرد: تلاش‌های بیمارستان مسیح دانشوری در همین مدت کوتاه می‌تواند برای سایر کشور‌ها موثر باشد.

شاه علامت کرونا سرفه است

طبسی پزشک معالج و سر تیم مقابله با کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری، با اشاره به اینکه این ویروس قدیمی نیست و اپیدمی آن از چین آغاز شد، اظهار کرد: با توجه به رفت و آمد مسافران این بیماری در کشور‌های دیگر هم انتشار پیدا کرد.

او ادامه داد: از هفته پیش که ویروس وارد ایران شد، وضعیت اورژانسی در بیمارستان مسیح دانشوری اعلام شده است.

طبسی با اشاره به اینکه کرونا در ۸۰ درصد افراد درمان می شود و ۲۰ درصد علائم شدیدی دارد، گفت: این بیماری دوره کمون ۳-۱۴ روزه دارد، ممکن است از افراد سالم بیماری به دیگران سرایت کند و شاه علامت آن سرفه است.

این پزشک بیان کرد: در مواردی شاهد مشکلات تنفسی شدید مبتلایان هستیم، اما در کشور سیر خوش خیم داشتیم که این به شدت بیماری وابسته است. مهار بیماری کرونا صرفا به دست وزارت بهداشت نیست و باید چرخه انتقال ویروس را با همت جمعی قطع کنیم.

تنها ۲ درصد از بیماران دچار مرگ و میر می‌شوند

در ادامه جماعتی پزشک بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بیماران نیاز به بستری ندارند، گفت: تعداد کمی که علائم شدید دارند پذیرش شدند و تعداد بسیار کمی هستند که به دلیل زجر تنفسی نیاز به icu پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: ۲ درصد از بیماران دچار مرگ و میر می‌شوند و آنچه در این میان اهمیت دارد قدرت بالای سرایت ویروس است؛ بنابراین رعایت بهداشت شخصی ضرورت دارد.

این پزشک گفت: اکنون درمان مناسبی نداریم. واکسن هم برای آن وجود ندارد در نتیجه تمام افراد با توجه به شرایط اپیدمی باید به بهداشت شخصی توجه ویژه‌ای داشته باشند و تا حد امکان از تردد در مکان‌های شلوغ خودداری کنند.

در ادامه نشست ناجی ویروس شناس بیمارستان مسیح دانشوری، تاکید کرد: با گرم شدن هوا اپیدمی بیماری شکسته می‌شود و انتظار می‌رود با افزایش دما شرایط سرایت این بیماری بهبود یابد.

ناجی با اشاره به اینکه و با ویروس ووهان مواجه هستیم، گفت: این ویروس جزو خانواده کروناست که اعضای دیگری از آن را پیش از این با سازش می‌شناسیم.

او بیان کرد: در بخش آزمایشگاهی وزارت بهداشت تلاش خود را برای فراهم کردن تشخیص مورد توجه قرار داده است و شبکه‌ای از آزمایشگاه‌ها را تشکیل دادیم که شامل انستیتو پاستور، دانشکده بهداشت علوم پزشکی تهران، آزمایشگاهی در اراک و بیمارستان مسیح دانشوری را شامل می‌شود.

این پزشک بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه در راستای افزایش توانایی تشخیصی آزمایشگاه‌های دیگر آموزش‌ها در حال انجام است، گفت: تاکنون ۱۷۰۰ نمونه از بیماران دریافت شده است که ۶۱ مورد آن تایید شده است.

هاشمیان رئیس بخش icu بیمارستان در ادامه این نشست، گفت: مشکلات از نظر درمان‌های جانبی و اکسیژن رسانی است و نسبت به بیماری آنفلوآنزا در شرایط راحت تری در حال فعالیت هستیم. پروتکل‌های WHO را در شش مرحله اجرایی کردیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.