سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حریرچی مطرح کرد؛

گیلان؛ دومین استان از لحاظ درگیری بیماری کرونا/ با قرنطینه موافق نیستیم

معاون کل وزارت بهداشت گفت: با قرنطینه موافق نیستیم این کار برای قبل از جنگ جهانی اول است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی، دبیر ستاد ویژه مدیریت پیشگیری از آلودگی با ویروس کرونا و معاون کل وزارت بهداشت در  نشست خبری سخنگوی دولت درباره ویروس کرونا اظهار کرد:  هر روز به صورت زنده در ساعت یک  بعدازظهر، تعداد کسانی که فوت کردند و تعداد کسانی که مبتلای قطعی هستند را اعلام می‌کنیم.

او با بیان اینکه بیمارستان‌هایی برای این کار اختصاص پیدا کرده است، گفت: لباس‌های مخصوص برای کسانی باید استفاده شود که با فرد فوتی مبتلا به کرونا در ارتباط بوده و می خواهد آن ها را منتقل کند و یا کسی که از مبتلایان، مراقبت می‌کند.

حریرچی مرگ ۵۰ نفر در قم در اثر ابتلا به کرونا را تکذیب کرد و گفت: اگر آمار اعلام شده در قم نصف و یک چهارم موارد منتشر شده باشد استعفا می‌دهم.

او در خصوص نحوه دفن افراد فوت شده بر اثر بیماری کرونا تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی پروتکلی را از قبل برای دفن افراد فوتی تعریف کرده است که عینا در کشور اجرا می شود.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم عادی نیازی به استفاده از ماسک ندارند. فقط افرادی که از مبتلایان به این ویروس مراقبت می‌کنند یا دارای سندروم حاد تنفسی هستند باید از ماسک استفاده کنند.

او با تاکید بر اینکه با قرنطینه موافق نیستیم، گفت: این کار برای قبل از جنگ جهانی اول است. توصیه می‌کنیم که ساکنان قم از این شهر خارج نشوند و مردم در منازلشان بمانند؛ به این صورت کمتر در معرض خطر قرار می‌گیرند.

۸۰ درصد مبتلایان با خوردن مایعات درمان می‌شوند

حریرچی بیان کرد: ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا در منزل و با خوردن مایعات و داروهای عادی درمان می شوند، الان سیاست حضور بیمار در خانه در چین هم انجام می شود.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: استاندار گیلان اعلام کرده که ظرف دیروز و امروز ۲۰ درصد از بار ورودی به استان گیلان بیشتر شده است. طبق بررسی های انجام شده، استان گیلان بعد از استان قم از لحاظ درگیری بیماری، در مقام دوم قرار دارد.

حریرچی ادامه داد: در قم یک بیمارستان با ۸۰ درصد از تخت‌هایی که اشغال است، کار می‌کند و بیمارستان کامکار و بیمارستان فرقانی فقط ۲۰ درصد اشغال است. تمام پزشکان، پیراپزشکان و کارگران بیمارستان در بیمارستان‌های دولتی مشغول به فعالیت هستند. این همکاران چند روز است که در بیمارستان‌ها هستند و نمی‌توانند خارج شوند.  یک پزشک اراکی در قم به این بیماری مبتلا شده و خوشبختانه ایشان علائمشان رو به بهبود است و مراحل درمان را طی می‌کند.

او در خصوص کمبود تجهیزات پزشکی در داروخانه ها بیان کرد: در شرایط سخت پیش آمده، بحث سوداگری داریم که در این خصوص دادستان اردبیل  دو داروخانه را پلمپ کرده است.

معاون کل وزارت بهداشت  ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده با وزیر صمت، ظرفیت تولید ماسک برای صادرات هم بسیار مناسب است. تولید ماسک خیلی بیشتر از میزان مصرف در این شرایط بحرانی است و نظارت‌های متعددی در این خصوص انجام شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۶
در انتظار بررسی: ۰
خ
۲۲:۰۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
لطفاً تشریف نیارین گیلان .
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
ما توی رشت خودمون نه ماسک داریم و نه هیچ ماده ضده عفونی کننده.فقط توی رسانه تبلیغ تولید میکنن و چیزی به دست مردمه بی پناه در برابره کرونا نمیرسه. اون‌وقت مسافرای که با خودشون کرونا رو آوردن توی شهره ما ول کن اینجا نیستن. تازه مسئول با کفایتمون هم مخالف با قرنطینه هستن حتما باید کل مردم رشت رو نابود نکنن تا بفهمن چه کاری با این مردم بی پناه و بی تجهیزات کردن...
ازاده
۱۵:۵۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
همش میگن نترسین فقط برای سالمندان خطرناکه با این حرفا میخوان رعب وحشت کم ننند و مردم که خداروشکر رعایت نکنند
سالمندان ادم نیستن که بخاطر بی تدبیری شما دولتمردان بی تدبیر بمیرن
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
تعطیلات همه میرن گیلان و مازندارن این هم یه معضله که باعث افزایش شیوع این بیماری میشه. تعطیل کردند که بشینید خونه هاتون نه اینکه برید مسافرت
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
خدا شاهده من تا حالا گیلان و شمال نیومدم بابا فضای سبروز میخواید برید پارک سر خیابونتون حداقل الان موقع مسافرت نیست
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
کرونا فقط مثل سرماخوردگی هست و خیلی راحت خودبه‌خود خوب میشه. فقط انتشارش خیلی زیاد و سریع هست. خطرش هم فقط برای بیماران خاص و افراد مسن بیمار هست. همین الآن شاید هزاران نفر در کشور به کرونا مبتلا شده و تا حالا خوب شده‌باشند: بدون اینکه خودشان هم متوجه بشوند. ترس نداره که... چند روزه خوب میشین بابا
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
خوش خیالی
برای یک سرما خوردگی ساده جهان خودش را درگیراین مساله نمی کند
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
این بافرهنگا... چرا گیلان رو بیخیال نمی شن؟
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
گیلانی های گرامی، خودتون به مسافرا بفهمونید این دیگه مثل سابق نیست که همش میان و آشغال می ریزن و ویران می کنن. وقتی گیلان با کمبود امکانات روبرو هست، اومدن مسافرای بافرهنگ!!! مشکلات رو زیاد می کنه. خود گیلانی ها باید اینا رو بیرون کنن.
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
مردم فهیم هستن...؟ از هرشهرستانی آلودگی جبران ناپذیر آوردن تواستان گیلان؟ شهرستانیا جز آلودگی صوتی ورعایت نکردن بهداشت والان هم این بیماری رو آوردن تو گیلان چیزی از فهمشون ندیدیم جناب ...!همه رو ول دادی تو گیلان به فکر مردم گیلان نبودی که چقدر کمبودامکانات بهداشتی داریم...؟؟؟؟؟؟؟!
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
والا تا تقی به توقی میخوره همه میان گیلان
خفه شدیم نیان بزارین ما راحت تو فضای سبزمون زندگی کنیم
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
قربون دهنت
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
گیلانی های عزیز که میگید مردم تیان گیلان با حرفتون مخالفم چون اگه اینجوری باشه پس تهرانی ها هم باید بگن گیلانی ها برای درمان نیان تهران بذارن خودمون از امکانات پزشکی مون استفاده کنیم ! اما واقعا هرکس هرجا میره حتی تا یر کوچه ی خودشون باید بهداشت و نظافت رو رعایت کنه و مواظب محیط زیست باشه
ناشناس
۰۲:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
اگه تهران قرنطینه بشه خودمسولین هم کهتوتهرانن بایدقرنطینه بشن براهمین این کارونمی کنند
ناشناس
۰۱:۵۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
وقتی مردم حتی در موقع عطسه کردن بلد نیستند جلوی دهان خود را بگیرند بهتر است قرنطینه صورت گیرد
فرامرز
۲۳:۵۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
توجه.تنها مکانی های که ویروس کرونا وجود ندارد پادگانهای نظامی ومحل تجمع سربازان وظیفه است بهترین پزشکان درمراکز نظامی وانتظامی وجود دارد به آنان دست مریضا وخسته نباشید میگوییم همه امکانات بهداشتی برای جان برکفان کشورمان درپادگانها ومراکز نظامی وانتظامی بطور گسترده ورایگان فراهم است.ای کاش بتوانیم درمحوطه پادگانها سکونت نماییم.ماکشوری مسلمان هستیم فریب دشمنان داخلی وخارجی رانمیخوریم.
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
به نظرم باید به مسئولان بهداشتیمون اعتماد کنیم.
به حرف های خاله زنکی توجه نکنید.
ایران رو تو حوزه ی پزشکی دست کم نگیرید.ما تو جهان سرامدیم.
یه سرچ کوچولو تو اینترنت داشته باشید ببینید.
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
توطئه امریکا و سعودی !!!
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
احسنت بر شما
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
کاملا" مشخص این بیماری توسط دشمنان ایران و چین انتشار داده شده !!!
بختیاری
۲۳:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
آقا در طول تاریخ بیماریها بیشتر انسان کشتند یا جنگها؟؟!!
حتما بیماریها بیشتر انسان کشتند
پس
هموطنان عزیز مقابله با این ویروسها را جدی بگیریم.
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
تو رو خدا
سربازا رو تعطیل کنین
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
تهیه مایع ضدعفونی برای دست یک قاشق غذاخوری ژل الوورا-یک قاشق آب غذا خوری ویک قاشق غذا خوری الکل 80درصدبه بالا یا هر الکل دیگر اینها رو با هم مخلوط کرده ومایع ضدعفونی بدست میاید
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام
چرا سربازای بیچاره باید برن سر پست هاشون ، همه تعطیل شدند،
بیچاره سربازا
آرش
۲۲:۰۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
خیلی ساده، نه قرنطینه میکنیم نه ناوگان حمل و نقل عمومی تعطیل میشه نه ماسک و نه ضدعفونی‌کننده به مردم میدیم، نمیدونم چجوری ویروس تحت کنترل است، با ریموت تلویزیون کنترل میکنید؟! شما آمار 2% مرگ را با آرامش خاطر بیش از حد مردم به 2 رقم افزایش دادید!
دانشجو
۲۱:۳۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
چرا کارآموزی علوم آزمایشگاهی تا پایان سال تعطیل نمیکنن؟؟؟؟
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
درسته قرنطینه یه روش خیلی قدیمیه ، ولی قدیمی تر از اون طرز فکر آقای حریرچی است ، به نظر مال عصر حجر باشه . آخه هر چی که قدیمی باشه که بد نیست .کتاب قانون ابن سینا ما چند صد سال پیشه و هنوز مهمترین مرجع علم پزشکیت . پنی سیلین هم اگر درست خاطرم باشه زمان جنگ جهانی اول کشف شد ولی هنوز مهمترین داروی شناخته شده است که هر سال جان میلیون ها نفر را نجات میدهد .
اگر مدیریت بحران بلد نیستید دستکم دیگه روش های اثبات شده و کارآمد را زیر سوال نبرید .
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
این اقا که با قرنطینه موافق نیست // چرا تشریف نمیبرن قم یا گیلان در بیمارستانهای اونجا و وضعیت را از نزدیک مشاهده کنن // از تو تهران دستور میده با قرنطینه موافق نیستم // بیرون گود نشسته و میگه لنگش کن // بیا تو میدون و خودت لنگش کن
عیسی
۲۱:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
چین افراد بی کفایت رو اخراج کردن این خودش میخاد فرار کنه رو نمیزارن بره طرف فهمیده قراره مقصر شناخته بشه
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
بابا مسئولين بزرگراه هاي اصلي ورود و خروج شهر رو ببنديد نگاه كنيد ببينيد چين چجوري جلوي اين ويروس رو گرفت. مدارس و دانشگاه ها و ادارات و...رو باااايد تعطيل كنيد حداقل حداقل يك ماه بايد تعطيل كنيد
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
بہ ایشان بفرمایید اگر قرنطینہ شہر ھا متعلق بہ قبل از جنگ جہانی اول است ۰ پس چرا ایتالیا با ۲ نفر فوتی ۱۰ شہر خود را قرنطینہ کامل کردہ؟
علی
۲۰:۵۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام درمان کرونا در دست تبزیزیان اسن برید ازش بپرسید که طب اسلامی درمان کرونا دارد
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
بیصبرانه منتظر استعفای حریرچی هستیم
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
در چنین شرایط بحرانی، خدا همه مسئولان نظام را حفظ کند و سلامت باشند که بتوانند برای ملت کار کنند تااینکه راه نجاتی از این بیماری حاصل شود
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
در گیلان از پنجشنبه تا این لحظه ماسک قحط اومده
هیچ داروخانه ای نمیفروشه
فقط تو اخبار نشون میدهند که ما کارخانه تولید ماسک داریم
چرا توزیع نمیشود
بعضی ها از قبل باکس باکس داشته باشند و به بعضی ها یک عدد ماسک هم نرسد
رشت شهر من
۲۰:۳۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
امیدوارم همه این مسافران که اومدند گیلان کرونا بگیرند و بمیرند

که در شهر خودشان نماندند و به گیلان مسافرت کردند و شهر و استان پاک ما را به کرونا آلوده کردند تا جاییکه دومین استان درگیر کرونا شدیم آن هم با هیچ امکانات و تجهیزات بهداشتی

حقیقت اینست که برای خودمان تجهیزات بهداشتی نداریم نه ماسک نه ژل نه الکل سفید، اونوقت بیست درصد به مسافران گیلان افزوده شده است

وزیر بهداشت کمک ، استاندار محترم کمک

جلوی ورود این مسافران را از سمت قزوین بگیرید و خودروهای متفرقه را سریعا دیپورت کنید
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
والا دیگه خسته شدیم از بس تهران و کرج اومدین گیلان و ساکن شدند
دیگع جا نیست برین فقط باید بیاین شمال
بخاطر همین مسافرها خونه و وسایل و خوراکی و مرغ و گوشت همه چی تو شمال گرون شده
kami
۲۰:۳۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
با قرنطینه موافق نیستید؟؟
الان ملت با فرهنگ و فهیم ما چون شما گفتین سفر نکنند به شهرهای دیگه، اونا هم می گن چشم. الان چین و ایتالیا که قرنطینه کردن مردمشون فهیم نبودن آیا؟
پیام مردمی
۲۰:۲۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه این چند روز اخیر با هجوم خودروهای با کلیه پلاکهای تهران، کرج، شهریار، ورامین، اراک و حتی قم به سمت رشت مواجهیم که مثلا در حال فرار از موج کورونای شهر قم هستند. جماعت نادان غافل از اینکه گیلان را هم کانون کرونا کردند!
جای تعجبه که واقعا اینها حرف حسابشان چیه؟!!!
اون از تعطیلات تابستان و آخر هفته ها و این هم از کورونا!
تهرانی ها و قمی ها و همه کسانی که از سمت مرکز ایران به شمال آمدند ناقل کرونا هستند و با خودشان آن را آوردند و استان ما را آلوده کردند خدا از هیچ کدامشان نگذرد به حق امام زمان
ما اینجا در مرکز استان ۵ روز هست ماسک نتوانستیم تهیه کنیم هیچ داروخانه ای ندارد ژل ضدعفونی هم هیچ جا ندارند و ...
تو را به هر کسی می پرستید تا دو ماه به گیلان نیایید
Majid
۲۰:۲۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
شما دولتی ها باید هم با قرنطینه کردن مخالف باشید چون نه به فکر ملت هستید و مرگ مردم هم به شما هیچ اهمیتی ندارد فقط یه فکر در آمد و دارایی های خود اطرافیان خودتون هستید از همین آغاز شیوع بیماری کرونا چه خبر شده که در هیچ جای کرمان ماسک و دستکش و ژل واسپری ضد عفونی پیدا نمیشه! داروخانه های شهر کرمان میگن هیچ شرکتی توزیع نمیکند واقعا که چی دارید انبار میکنید تا تمام مردم به این ویروس مبتلا بشوند بعدا هم با قیمت بسیار وهزار برابر به ملت بدبخت قالب کنید واقعا که ملت چه اشتباهی کردند که به این دولت رای دادن......
گیلانی
۲۰:۲۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه این چند روز اخیر با هجوم خودروهای با کلیه پلاکهای تهران، کرج، شهریار، ورامین، اراک و حتی قم به سمت رشت مواجهیم که مثلا در حال فرار از موج کورونای شهر قم هستند. غافل از اینکه گیلان هم کانون کروناست و ارمغان این مسافران ناخوانده برای ما گیلانی ها است.
جای تعجبه که واقعا اینها حرف حسابشان چیه؟!!!
اون از مزاحمتهایشان در تعطیلات تابستان و آخر هفته ها و این هم از کورونا!!!!!

استاندار محترم جلوی ورود اینها را از سمت قزوین و مازندران به گیلان بگیرید و خواهشا دیپورتشان کنید
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
ما که تو رشتیم نه ماسک گیرمون اومد نه ژل ضدعفونی کننده نه دستکش
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
واای باو ما خودمون میگیم قرنطینه کن به جهنم برمیگرده به قبل جنگ جهانی اول، الان ایتالیا و چین و سایرین اعمال غیر انسانی انجام دادن یا غیر علمی؟؟:) ،،، فازتون چیه؟؟ من خودم تهرانیم، اقا تهرانو قرنطینه کن، قم رو شمها باید همون روز اول که کشته داد میکردین،بعد اون شمالیای بیچارم بکنید که انقدر یکسری انسان بی فکر پا نشن برن مثلا خوشگذرونی و معلوم نیست چن نفرشون کرونایین و درصمن چون خودتون اینکارا رو نمیکنید درصورتیکه میتونید از گسترشش جلوگیری کنید با ابتلا هر فردی که با سفر یکی دیگه مبتلا میشه شماها حق ناس گردنتونه پس انقدر همتون ادعای انسان دوستی میکنید و براتون مهمه قرنطینه کنید! اوکی؟ درضمن بسه کتمان، میپرسین چرا! چون من یکی از دوستام بخاطر ماموریت کاری خواست بره قشم رفت بندرعباس و اونجا گفتن قشم کنسله چون ۵تا کرونایی تایید شده و اونام نرفتن:)
بدبخت گرفتار
۲۰:۰۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
اگه همه مسئولین بهداشتی مون مثل جناب حریرچی باشن دیگه غمی نداریم.چون پیروجوان وکودک و... همه باهم علی برکت الله میشیم.مشکل ما اینه که مردم وقتی وسط گرفتاری قرارگرفتن تازه متوجه میشن چه بلایی سرشون اومده.بابابسه دیگه این دیگه بازی باسلامت مردمه راستش روبه مردم بگید
علی
۱۹:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
وقتی همه جا رو درگیر کرد موافق قرنطینه میشی.ولی اونموقع دیگه دیر دیره.
سعید
۱۹:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه بیسوادی مسئولین در شرایط بحران غوغا میکند، رطوبت یکی از بسترهای انتشار گسترده ویروس کرونا است، یکی از دلایل از کنترل خارج شدن بیماری در شهر ووهان ورود جو ناپایدار مه آلود و رطوبت در بخش‌های قرنطینه شده بود که دولت چین مجبور شد از ماشین‌های آبپاش برای ضدعفونی هوا استفاده کند!
مریم
۱۹:۴۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام چرا به هتلا ابلاغ نمیشه اگه کسی بخاطر اومدن ویروس کرونا نخاست در ایام عید مسافرت بره کنسلی رو قبول کنن.والله خدا رو خوش نمیاد تو این روزا بخاطر پول و منفعت خودشون با جون مردم بازی کنن
مریم
۱۹:۴۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام ما ساکن رشتیم یه هفته است قرنطینه ایم.واسه ایام عید هتل رزرو کردیم مشهد از سایت ۲۴.الان که ویروس اومده تا بعد تعطیلات تصمیم گرفتیم جایی نریم.شهر خودمون بمونیم.واسه کنسلی هتل تماس گرفتیم گفتن جایی بهشون ابلاغ نکردن.یعنی واسه نجات جون خودمون و هموطنامونم شده این یه ماه رفت و آمدامونو کمتر کنیم تا بعد عید انشالله ببینیم چی پیش میاد
مریم
۱۹:۳۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام یه نظارتی هم روی کنسلی هتلا و بلیطا واسه ایام نوروز بشه.بنده ساکن رشتم.هتل رزرو کردم واسه عید مشهد الان میخوام کنسلش کنم قبول نمیکنن.با توجه به ویروسی که اومده تا بعد تعطیلات نمیخایم مسافرت بریم.خومون الان یه هفته است تو قرنطینه ایم از خونه بیرون نمیریم
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
مردم شریف ایران لطفا از رفتن به اجتماعات خوداری شود تا بتوان این ویروس رو کنترل کردیک فرد آلوده به راحتی می توان 14 نفر رو الوده کند .هموطنان عزیز از دست دادن وروبوسی خوداری شوددستها لطفا با آب وصابون به مدت 20 ثانیه به طورصحیح شسسته شود.متاسفانه آنجه که باعث شیوع این بیماری است حضور مردم در تجمعات است که باید تجمعات کلا لغو شود وکشور به مدت دو هفته تعطیل اعلام شودتا این ویروس ریشه کن شود البته این کار نیاز به همکاری تمام مردم کشور است .باتشکر از مردم قهرمان ایران
ناشناس
۰۱:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
وقتی مردم در موقع عطسه کردن بلد نیستند جلوی دهان خود را بگیرند بهتر است قرنطینه انجام شود
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
سریعا حریرچی استعفا بده
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
زمینه برای صادرات ماسک مناسب است؟؟؟؟؟
داروخانه خودمون ماسک ندارند !
لطفا اگر ماسک زیاد دارید پایگاه هایی در سطح شهر بزنید و نه مجانی بلکه با قیمت واقعیش به مردم بفروشید . بعد به فکر صادرات باشید.
خدا خیرتون بدهد.
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
وقتی یه عده میریزن بیشتر از مقداری که لازم دارند میخرن. و از اون طرف یه عده حروم خور که ماسک ها رو احتکار می کنند که گرون بفروشن. تقصیر کیه؟کلا 2 میلیون ماسک دادن چین حالا هی آبروریزی کنید
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
حداقل به کارکنان ادارت مشغول به کار ماسک و مواد ضد عفونی برا سطوح بدین
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
و اسپری الکل
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
تورا به خدا یکی به مسولین امر بگه دانشگاهها تعطیله چرا کارکنان و به زور میاربن سرکار وقتی دانشجو نمیاد چرا کارمندا ببان .
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
در حالی که اساتید و مدیران هم دانشگاه حضور ندارند
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
اگر قرنطینه برای قبل از جنگ جهانی بوده پس چرا در چین برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری قرنطیه انجام دادند و یا چرا در ایتالیا چندین شهر را قرنطینه کردند؟ متاسفانه واقعیت این است که مردم ما از فرهنگ بالایی برخوردار نیستند. و رعایت نمی کنند. مطمئنا بزرگترین فاجعه در ایران شکل خواهد گرفت و دلیل ان تعارف مسئولین در قرنطینه کردن و محدود کردن دامنه بیماری است.
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
اینا تا مهمون رو به کشتن ندن دست وردار نیستن. نه اینکه دولت ما همه چیز رو میدونه و تمام دنیا در جهل به سر میبرن.
تو خدا شما که همیشه میگید خارجی ها بلدن این بار هم از اونا یاد بگیرید.
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
اره قرنطینه برا قبل جنگ جهانی است! ماسک واسه چین است!همه دنیا غلط کردن ما بیشتر از همه میدانیم.!
ناشناس
۰۲:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
وقتی مردم در موقع عطسه کردن بلد نیستند جلوی دهان خود را بگیرند بهتر است قرنطینه انجام شود
دلسوز
۱۶:۴۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام، با قرنطینه که موافق نیستی، کمبودم که نیست ، ماسک هم که به وفور هست ، پس مشکلی نسیت بریم برای عید نوروز سال 99 ،وجدانا من تعجب می کنم از این همه سخنوری ،خداییش این مدیران عالین، صادرات نداریم؟
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
حتی نمیدونین قرنطینه یعنی چی:/
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
بنده خدا گیلان.همینجوریش که مسافرا میان آشغال و زباله میارن الانم که کرونا آوردن.
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
بله در زمان جنگ جهانی اول و حتی قبل از اون هم می دانستند در موقوع شیوع بیماری ها واگیردار باید قرنطینه اجراشه! حالا چرا ماهنوز نمی دانیم خدا می داند
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
.ویروس اومد تا قلب ایران کشته داد و شما هنوزدست بر نمیدارید
111
۱۶:۱۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
خواهشا جلوی مسافرایی که دارن میان شمالو بگیرید اینا کل سال آرامش ما رو گرفتن الانم ول کن نیستن
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
موافقم
واقعا برای کسایی که پاشدن رفتن شمال متاسفم.
آزموده
۱۶:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
با سلام خدمت هموطنان عزیز
پیشنهاد میکنم تا بعد از عید و کنترل کرونا طرح ترافیک را آزاد کنند که مردم با وسیله نقلیه خودشون جابجا بشه که انشاالله نشر و انتشار این ویرس کمتر باشه
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
چرا جلوی مردم رو نمیگیرید بابا تعطیل کردن بمونید تو خونه هاتون نه اینکه برنامه سفر شمال بچینید...بخدا ما خودمون اینجا لوازم بهداشتی پیدا نمیکنیم ..خواهشا همکاری کنید حالا که مسئولین به فکر مردم نیستن لاقل خودمون بهم کمک کنیم...
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
نمی دونم چرا بعضی ها اینقدر بی خیالند و فکر می کنن اینا برای دیگرانه و اونا چیزیشون نمیشه. آخه عزیز من این دیگه فرصت رفتن به شمال و اینا نیست.بفهم. نه به اینا نه به اونا که استرسش می کشتشون
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
ما گیلانیم چه گناهی کردیم که الا همه سرازیر شدن دارن میان پس وقتی مردم رعایت نمی کنن باید قرنتینه شون
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
وظيفه شما بوميان منطقه هست كه به اين فرصت طلب هاي بالاشهري تهران و شاسي بلندسوارها كه ميرن شمال تو اين موقعست رو بيرون كنيد عزيزمن. مسئولين كه خوابن كسي اتوبان هارو نميبنده
جواد قاسمی
۱۵:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
الان وقت دعوا نیست، فقط باید مسئولین راستش رو بگن همین، ولی مردم ما هم کمی باید صبور باشن و به صورت یک دفعه ای تصمیمی نگیرن، از باشگاه خبرنگاران جوان هم تشکر میکنیم که پیام های ما رو قبل انتخابات پخش نمی‌کرد و الان داره راحت پخش میکنه
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
واقعا جالبه
جای اینکه اقلام پیشگیری رایگان و در دسترس باشه الان ماسک شده دونه ای 17000 تومن و هیچ جا هم گیر نمیاد
واقعاااااا متاسفم
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
چه گیری دادین همتون به ماسک
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
دوستی که میگی چه گیری دادی ! اگر تلویزیون نگاه کنی همه تو چین ماسک زدند. بعد ما علم پزشکیمون از اونا جلوتر که ماسک نزنیم؟
اگر ماسک لازم نیست چرا پس کلی ماسک فرستادیم به چین؟؟؟؟
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
واقعا جالبه
جای اینکه اقلام پیشگیری رایگان و در دسترس باشه الان ماسک شده دونه ای 17000 تومن و هیچ جا هم گیر نمیاد
واقعاااااا متاسفم
حامد6modates@gmail.com
۱۵:۲۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
آقای حریرچی شما میگی مراقبت در خانه دنجام در چین میشه در نظر داشته باشید شهر ووهان قرنطینه بوده و امروز خارج شد پس نگو قرنطینه راهکار قبل از جنگ جهانی اوله
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
قرنطینه نکنید تا هر روز و هر روز به آمار اضافه بشه.
همه خیلی آزادانه دارن میچرخن این طرف و اون طرف. این اداره و اون اداره.واقعا التماس تفکر
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
عجبا
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
من میخوام بدونم توویی ک میگی قرنطینه واسه قبلِ جنگ جهانیه، پس چرا شهر "ووهان" چین قبلا توو قرنطینه رفت؟ الانم از قرنطینه خارج شد؟ یعنی مسئولان چینی ب لحاظ عَمَل از شما ضعیفترند..؟!
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
موافقم.
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
من به پزشکامون اعتماد دارم
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
ولی به مسئولانمان اعتمادی نیست!
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
همینطور پیش بریم تا عید قیامت میشه
چرا همه بلا ها داره با هم میاد
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
همینطور پیش بریم تا عید قیامت میشه
چرا همه بلا ها داره با هم میاد
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
ما که گیلانی نیستیم هم موافقیم اگه قرنطینه بد بود چین اجرا نمیکرد
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
بدبخت تر از ما نیست برای ی ماسک اوضاعمون اینه خددددددددددددداااااااااااا رحم کن. انشاالله مسئول بیتدبیر بگیره
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
اینجوری که ایشون میگه همه چی خوبه و تحت کنترل ولی نمی دونم چرا هی آمار داره بیشتر و بیشتر میشه ؟؟!!
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
من گیلانیم با قرنطینه موافقم. بیچاره کردن این مسافرا ما رو تابستان و زمستان نداریم الان هم کرونا اوردن....
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
حرف دل این مسافرا اینه :
چه کنیم ما عاشق شمالیم اینقدر شمالیها مهربون و خوب و مهمان پذیر ند و غذای خوشمزه و اب و هوا و طبیعت خوشگل دارند
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
خدا از این مسافران نگذره اون از تخریب طبیعت که ۲۴ ساعته اینجا هستند آخرین ضربه شون رو هم با ورود کرونا به گیلان زدند
ناشناس
۰۲:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
هندونه میزاری زیربغلشون کلک
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
میگم شما بیاین شمال
ما بجای شما میریم تهران
شما راحت باشین