سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد شهرک صنعتی جدید در مشهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در شرق مشهد که فاقد محدودیت در واگذاری زمین به واحد‌های تولیدی، مشکلات زیست محیطی و مانع برای توسعه شهری باشد شهرک صنعتی جدیدی ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: واگذاری زمین دولتی به منظور ایجاد شهرک صنعتی جدید در مشهد در نشست کارگروه ماده ۲۱ "شیوه نامه ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های کشاورزی و تولیدی و طرح‌های غیرکشاورزی" در استانداری خراسان رضوی به تصویب رسید.

او ادامه داد: در این کارگروه مصوب شد که زمینی دولتی با گستره زیاد به ایجاد شهرک صنعتی اختصاص یابد به طوری که کارآفرینان در توسعه طرح‌های صنعتی هیچ محدودیتی نداشته و اراضی این شهرک به لحاظ شرایط لازم برای استقرار صنایع، مورد وثوق همه دستگاه‌های اجرایی اعم از اداره منابع طبیعی، اداره حفاظت از محیط زیست و شهرداری و شرکت‌های خدمات زیربنایی باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: علاوه بر این در نشست کارگروه ماده ۲۱، واگذاری ۳۵۳ هزار مترمربع از اراضی دولتی استان برای اجرای طرح‌های بزرگ در حوزه‌های حمل و نقل ریلی و تولید مصالح ساختمانی و همچنین تمدید اجرای طرح‌های صنعتی مانند تولید مس، مصالح ساختمانی، مراکز خدمات بین راهی به تصویب رسید.

 ۴۸شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان رضوی وجود دارد که در ۴۰ مورد از آن‌ها زمین برای راه اندازی واحد صنعتی در حال واگذاری است. اراضی تحت اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحد‌های صنعتی تعلق دارد.
 
دو هزار و ۵۶۹ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که در مجموع ۴۳ درصد از واحد‌های صنعتی، ۲۳ درصد از سرمایه گذاری صنعتی و ۳۹ درصد از اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند.
 
انتهای پیام//ا.د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.