سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست پلیس راهور استان قم عنوان کرد؛

جریمه ۵۰ هزارتومانی برای خودروهای شیشه دودی

سرهنگ قیصری گفت:طبق قانون استفاده از شیشه دودی به‌نحوی‌که راننده و سرنشین خودرو قابل‌تشخیص نباشند تخلف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سرهنگ قیصری، سرپرست پلیس راهور استان قم تاکید کرد: طبق قانون استفاده از شیشه دودی به‌نحوی‌که راننده و سرنشین خودرو قابل‌تشخیص نباشند تخلف محسوب شده و برای این خودروها جریمه ۵۰ هزارتومانی اعمال می‌شود.

او اضافه کرد: طبق قانون، استفاده از شیشه دودی ممنوع بوده و خودروهای دارای شیشه دودی که نتوان از فاصله ۳ متری داخل آن‌ها را رویت کرد مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

سرپرست پلیس راهور استان قم عنوان کرد: هیچ‌کدام از خودروهای داخلی با شیشه دودی تولید نمی‌شوند و خودروهای خارجی وارداتی بعضاً دارای شیشه‌های فتوکرومیک هستند که همانند عینک‌های فتوکرومیک عمل می‌کنند، لذا مغایرتی با ضوابط ندارند.

قیصری تصریح کرد: برخی از رانندگان اقدام به نصب برچسب‌های دودی بر روی شیشه‌های خودرو می‌کنند که این امر علاوه بر کاهش دید به‌ویژه در شرایط نامساعد جوی و یا در شب مانع دیده شدن راننده و سرنشین داخل خودرو نیز می‌شوند و به دلیل آنکه استاندارد و ضابطه خاصی برای میزان غلظت شیشه دودی خودروها وجود ندارد، پلیس در بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های خود اعلام کرده است اگر از فاصله ۳ متری به تشخیص مأموران پلیس راهور داخل خودرو و راننده و سرنشینان قابل‌مشاهده نباشند، طبق مقررات، شیشه دودی غیرمجاز تلقی شده و مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.

سرپرست پلیس راهور استان قم اضافه کرد: همچنین در مرکز تعویض پلاک نیز تا رفع برچسب شیشه دودی غیرمجاز، شماره‌گذاری وسیله نقلیه صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.