سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت ۳۵۰ هزار اصله نهال در استان همدان طی هفته منابع طبیعی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت:۳۵۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در استان همدان کاشته می‌شود.

اسفندیار خزائی، مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: این نهال‌ها شامل اقاقیا، زبان گتجشگ، توت که مقاوم به شرایط کم آبی ومناسب اقلیم همدان هستند.

او افزود:همزمان با نخستین روز از هفته منابع طبیعی و جشن ملی درختکاری، با حضور مسئولان استان وشهرستانی بیش از ۳۵۰ هزاراصله نهال در مکان‌های از پیش تعیین شده غرس می‌شود.

خزائی گفت: ترویج فرهنگ منابع طبیعی، استفاده از مشارکت‌های مردمی وتشکل‌های مردم نهاد محیط زیست درکاشت نهال و حفظ و احیای عرصه‌های ملی از برنامه‌های مهم در طول هفته منابع طبیعی است.

مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: فرهنگ سازی و آموزش مهم‌ترین عامل در حفاظت و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی توسط مردم است و با توجه به سیاست سازمان مبنی برحفاظت مشارکتی، مردم نقش تاثیر گذاردرحفظ عرصه ها‌ی منابع طبیعی دارند.

از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است که شعار امسال این هفته «نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز» است.

انتهای پیام/ا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.