سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی:

دوره کمون کرونا ۲ تا ۱۴ روز است

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: دوره کمون بیماری کرونا در صورت ابتلا ۲ تا ۱۴ روز است.

منصوری مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: دوره کمون بیماری کرونا یعنی از زمانی که ویروس وارد بدن شده تا زمانی که علائم ظاهر شود ۲ تا ۱۴ روز است.

منصوری افزود: این دوره‌ها در بعضی از افراد ممکن است ۲ روز طول بکشد و در بعضی از افراد ممکن است ۴ یا ۵ روز باشد و در بعضی از افراد ممکن بعد از دوره کامل ۱۴ روز علائم بیماری ظاهر شود که بیشترین زمان ۱۴ روز است و اگر فردی از زمان مشکوک بودن به کرونا ۱۴ روز را بدون علائم سپری کند مبتلا نیست.

او اضافه کرد: کسانی که مشکوکند یا درتماس با بیماران هستند یا در خانواده آن‌ها یک فرد مبتلا بوده یا هست مرکز بهداشت تلفن آن‌ها را می‌گیرد، پیگیری میشوند و مراجعه می‌کنند و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده می‌شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: این افراد یا خودشان تماس می‌گیرند و یا مراکز بهداشتی با آن تماس می‌گیرد و این پیگیری به مدت ۱۴ روز اجرا میشود.

او ادامه داد: در طی این ۱۴ روز اگر چنانچه علائم بیماری کرونا ظاهر شود افراد به بیمارستان معرفی می‌شوند، آزمایش‌های لازم صورت می‌گیرد و تحت درمان قرار می‌گیرند و اگر طی این ۱۴ روز علائم ظاهر نشد یعنی اینکه فرد بیمار نیست و دیگر مشکلی ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
نرگس
۱۳:۳۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
با هزینه ی تست ۶۰۰ هزار تومنی و درمان های بیست تا سی میلیونی تو بیمارستان و داروهای گرون قیمت حاضرم تو خونه بمیرم و بیشتر از این باری روی دوش خانوادم نباشم...من الان مبتلا ب کرونا هستم و ده روزه داخل خونه قرنطینه ام
فاطمه
۰۷:۵۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
به مدت ده روزه که هیچ علائمی از جمله تب تنگی نفس و سرفه نداشتم . و در حد بیحالی و بدن درد و عدم تشخیص مزه و بو بیمار بودم تا اینکه دیروز با انجام یه سی تی از ریه متوجه شدم به کرونا مبتلا هستم . لطفا دنبال علائم خاص نگردید .
حسین
۱۹:۴۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
من ۲۰ روز پیش اب ریزش شدید داشتم یک روز کامل تا ۲ روز پیش هیچ علایمی نداشتم الان هم گلوم گرفته انگار ایا نشانه کروناست
مریم
۲۳:۱۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام میخواستم بدونم اگربعدازعلایمی خفیف مشکوک ب.به پزشک مراجعه نکردم ایاازاولین احساس سوزش گلوبعدده روزکمی احساس درگیربودن دستگاه تنفسی. همراه سرفه خشک که بعدازچندروزکاملاخوب شدامابعلت تندنفس کشیدن واستفاده زیادوایتکس دچارخشکی شدیدگلووریه شدم درپس اون دچارابریزش بعد ی روزه ابریزش حخوب شداماریه ام هنوزکمی انگارملتهبه تاچندروزدیگه بایدازدیگران دوری وماسک بزنم
محسن
۰۱:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
باسلام من ۱۴ روز سپری شد ولی اصلا تب نداشتم ۳۶،۵بود ولی این چند روز آخر کمی محدود سرفه کرد آیا ممکنه مبتلا شده باشم با تشکر
محسن
۰۰:۵۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
باسلام من ۱۴ روز سپری شد ولی اصلا تب نداشتم ۳۶،۵بود ولی این چند روز آخر کمی محدود سرفه کرد آیا ممکنه مبتلا شده باشم با تشکر
مهرداد
۰۱:۳۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
فکر نکنم