سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوزپ بورل: شهرک‌سازی در قدس شرقی طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست تا در برنامه‌های خود برای شهرک‌سازی در قدس شرقی تجدید نظر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه شهرک‌سازی‌های اسرائیل طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است؛ از رژیم صهیونیستی خواست تا در برنامه‌های خود برای شهرک‌سازی در قدس شرقی تجدید نظر کند.

او در بیانیه‌ای تأکید کرد: شهرک‌سازی طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است. اتحادیه اروپا ایجاد هرگونه تغییر در مرز‌های قبل از سال ۱۹۶۷ از جمله در رابطه با بیت المقدس، به غیر از مواردی که طرفین توافق کرده‌اند را به رسمیت نخواهد شناخت. ما از اسرائیل می‌خواهیم که درباره این برنامه تجدیدنظر کند.

نبیل ابو رودینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم اسرائیل در خصوص شهرک سازی در قدس شرقی را محکوم کرده است. وی برنامه‌های ساخت و ساز را نابودی منظم طرح صلح در خاورمیانه عنوان کرد.

روز جمعه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل با ریاض مالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و درباره برنامه صلح خاورمیانه آمریکا موسوم به معامله قرن گفتگو کرد. بورل بر تعهد اتحادیه اروپا به منظور دستیابی به یک راه حل بر پایه مذاکره میان دو کشور تأیید کرد.

پیشتر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دو هفته مانده به انتخابات کنست و به منظور تبلیغات انتخاباتی برای کسب رای حداکثری صهیونیست‌های تندرو، وعده ساخت ۴ هزار واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در جنوب قدس را داده است. او همچنین از برقراری پرواز مستقیم بین تل‌آویو و مکه مکرمه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ۲۸ ژانویه از طرح معامله قرن رونمایی کرد. بسیاری از ناظران و تحلیلگران، معامله قرن را طرحی یک طرفه و برای تامین منافع رژیم صهیونیستی ارزیابی کرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.