سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متوسط عمر ازدواج‌هایی که به طلاق منجر می‌شود چند سال است؟

بر اساس داده‌های پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، متوسط عمر ازدواج‌هایی که به طلاق منجر شده اند ۹ سال بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس داده‌های پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، متوسط عمر ازدواج‌هایی که به طلاق منجر شده اند ۹ سال بوده است. بدیهی است که با رخ داد طلاق در ازدواج‌هایی که سالانه صورت می‌گیرد، خانواده‌های با عمر مشابه در معرض طلاق کاسته می‌شود.

وقتی گفته می‌شود ۵۰ درصد طلاق‌ها در ۵ سال اول زندگی رخ داده است، صرفا به این معناست که در نیمی از طلاق‌های رخ داده عمر ازدواج کمتر از ۵ سال است و نه اینکه وضع چنان است که زندگی‌ها به سال پنجم نرسیده به طلاق منجر شود.


بیشتر بخوانید: آمار ازدواج و طلاق در سال ۹۷/ ثبت بیش از ۱۷۵ هزار طلاق تا ۱۵ تیرماه ۹۸


گفتنی است بر اساس سالنامه منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال در سال ۱۳۸۹ تعداد ۸۹۱۶۲۷ رویداد ازدواج و در سال ۹۵ تعداد ۱۸۱۰۴۹ رویداد طلاق ثبت شده که بیشترین مقدار را طی ۵۰ سال اخیر را به خود اختصاص داده است.

در سال ۱۳۵۴ تعداد ۱۵۳۸۸۲ رویداد ازدواج و در سال ۱۳۵۷ تعداد ۱۵۲۵۳ رویداد طلاق ثبت شده که کمترین مقدار را طی ۵۰ سال اخیر به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Magsod
۰۰:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
بنده خودم جزوه طلاقها هستم بعد از سی سال زندگی دارای چهارفرزند دو دختر ودو پسر دخترانم رفتند خونه بخت ولی پسرانم یکی بیکار ویکی امسال کنکور شرکت میکند ...
درمحمد
۱۹:۵۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
چه جالب من که صبح چهارشنبه متوجه شدم.علی برکت الله