سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تخم کدو دست خود را به سقف برسانید

رئیس انجمن تغذیه البرز گفت: مغزدانه تخم کدو به دلیل داشتن روی در رشد قد موثر است.

فرزانه باقر زاده، رئیس انجمن تغذیه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: مغزدانه تخم کدو به دلیل داشتن روی در رشد قد بسیار مناسب بوده و دارای آهن و سلنیوم است.

او افزود: در  تعطیلات افراد بر میزان مصرف مواد غذایی کنترل ندارند و به همین علت پس از تعطیلات شاهد افزایش وزن در افراد، به ویژه افراد دیابتی و مبتلا به چربی خون‌ هستیم. 

او گفت: ویتامین E دارای آنتی اکسیدان بوده و ضد سرطان است، اما باید در میزان مصرف آن تعادل را رعایت کرد.

باقرزاده مناسب‌ترین نوع آجیل را آجیل‌ خام دانست و افزود: بهتر است تا حد امکان از آجیل‌های نمکی، شیرین و بو داده کمتر استفاده شود و مقدار خرید نیز به میزان مورد استفاده  باشد تا تازگی خود را از دست ندهد و فاسد نشود.

او گفت: بهترین میوه‌ها به ویژه برای افراد دیابتی و مبتلایان فشار خون، میوه‌های با حجم و قند کم مانند پرتغال، سیب و کیوی است .

رئیس انجمن تغذیه البرز افزود: بهتر است شکلات را به دلیل میزان قند بالای آن کم مصرف کنیم، زیرا موجب اشتهای کاذب می‌شود، اما مصرف یک تکه کوچک شکلات تلخ در روز نسبت به سایر شکلات‌ها مناسب‌ تر است.

باقرزاده گفت: بهتر است دلستر و نوشابه‌ها را به دلیل قند بالا از برنامه غذایی خود حذف کرده و دوغ و آب را جایگزین آن‌ها کنیم.

او با تاکید بر مصرف صبحانه به دلیل تنظیم میزان اشتها افزود: میزان فاصله زمانی مناسب میان وعده صبحانه و ناهار نیز چهار تا پنج ساعت است و در این وعده نیز بهتر است از آجیل‌ها و مواد پر حجم استفاده نشود.

انتهای پیام / ر.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.