سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت بهداشت فردی بهترین راه برای پیشگیری از بیماری کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رعایت بهداشت فردی و شستن مرتب دست‌ها در کنترل بیماری کرونا ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مهدی قلیان اول معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دنبال تایید مرگ چند نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در کشور، صبح امروز جلسه اضطراری مدیران و مسوولان شبکه‌های بهداشت خراسان رضوی با مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

او ادامه داد: در این جلسه نسبت به آماده باش نیرو‌های بهداشتی و درمانی و بالا بردن سطح آموزش مردم برای پیشگیری از بیماری کرونا تاکید شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دست‌ها با صابون یا استفاده از مایع ضد عفونی کننده، استفاده از ماسک، دست ندادن و روبوسی نکردن و حفظ آرامش خود و پرهیز از نگرانی از اقدامات پیشگیرانه در کنترل بیماری کرونا را ضروری است.

 قلیان اول افزود: تاکنون هیچ مورد مشکوک به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی مشاهده نشده است در حالی که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلای به این بیماری به جد دنبال می‌شود.

 او تب، تنگی نفس، سینه پهلو و سرفه را از شاخص‌ترین علایم بیماری کرونا عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که این علایم که مشابه علایم بیماری آنفلوآنزا ست را دارند بهتر است از منازل خود بیرون نیایند و تحت کنترل باشند که اگر علایم تشدید شود باید جهت بررسی بیشتر توسط پزشک به بیمارستان ارجاع داده شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برای معالجه افراد مشکوک به کرونا پیش‌بینی شده است.

قلیان اول افزود: مسافران خارجی ورودی به خراسان رضوی در پایگاه‌های مراقبت مرزی از نظر احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کرونا غربالگری می‌شوند که این پایگاه‌های بهداشتی در مبادی ورودی مسافران از طریق مرز‌های زمینی و هوایی شامل دوغارون در تایباد، باجگیران در قوچان، لطف آباد در درگز، سرخس و فرودگاه مشهد به طور شبانه‌روزی فعال هستند.
 
انتهای پیام//ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.