سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا کمترین میزان مرگ را در میان ویروس‌های خطرناک دارد

به گفته محققان میزان مرگ و میر کرونا نسبت به سایر ویروس های خطرناک جهان بسیار کم است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس «کرونا» در طی چند هفته گذشته به تیتر یک رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شده و افراد زیادی را نه تن‌ها در چین بلکه در دیگر کشور‌ها درگیر کرده است. در تاریخ ۱ اسفند ابتلای دو نفر به ویروس کرونا در ایران تایید شد که هر دوی آن‌ها به دلیل کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در قم جان باختند.

بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را کدام کشور دارد؟

به جز کشور چین که بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده است. در کشور‌های دیگر مانند: تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا هم این بیماری گزارش شده است. به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از ماه دسامبر وجود ویروس کرونا در چین را گزارش شده و به تدریج در دیگر کشور‌ها همه گیر شده است. کشور چین تمامی فرودگاه و ایستگاه‌های قطار شهر ووهان را به روی مسافران خروجی بسته و به آن‌ها توصیه شده است که از ورود به محل‌های پرجمعیت پرهیز کنند و تجمع‌های عمومی خود را به حداقل برسانند.

کرونا چقدر مرگبار است؟

جالب است بدانید ویروس کرونا که از طریق عفونت دستگاه تنفسی منتقل می‌شود و با علائمی مانند: تب، سرفه و عطسه همراه است تنها با ۳ درصد فوتی، کمترین میزان مرگ را در میان ویروس‌های خطرناک به خود اختصاص داده است.


بیشتر بخوانید: واکنش رسانه‌های خارجی به خبر ورود کرونا به ایران


آنفلوانزا

آنفلوانزا ویروسی است که با علائمی مانند: تب بالا، سردرد در ناحیه مرکزی، گرفتگی بینی، سرفه، استفراغ، درد مفاصل، خستگی مفرط در ماهیچه ها، آبریزش بینی، لرز، ایجاد زخم‌هایی داخل بینی یا روی سطح پوست، خشونت صدا، سوزش و درد گلو همراه است. تقریبا ۳۳% از افراد مبتلا به بیماری آنفلوانزا بدون علائم هستند و این بیماری ۱۳ درصد فوتی را در میان دیگر بیماری‌ها به خود اختصاص داده است.

زیکا

زیکا ویروسی است که از طریق پشه به انسان منتقل می‌شود و این ویروس بیشتر در نقاطی مانند آفریقا و آسیای جنوب شرقی دیده شده است. این ویروس با درد مفاصل و راش پوستی همراه بوده و احتمال مرگ بعد از ابتلا به آن نسبت به بیماری‌های دیگر ۲۰ درصد است.


بیشتر بخوانید: چه کسانی در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند؟/ مردان بیشتر مراقب باشند


سارس

سارس ویروسی است که دستگاه تنفسی را دچار اختلال کرده و نفس کشیدن در آن به سختی انجام می شود. بهتر است بدانید که بعد از ابتلا به بیماری سارس ۳۶% افراد جان خود را از دست خواهند داد.

تب کریمه کنگو

هرگاه احساس کبودی در اعضای بدن خود مشاهده کردید و یا از بینی و دهانتان به صورت مکرر خون خارج شد حتما به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که احتمال مرگ شما بعد از ابتلا به این بیماری وجود داشته و حتی تب کریمه کنگو نسبت به سایر بیماری‌ها تا ۴۰% افراد را به کام مرگ می‌کشاند.


بیشتر بخوانید: افزایش آمار قربانیان ویروس کرونا


نیپاه

ویروس نیپاه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ در قریه مالیزیایی «سونگای نیپاه» کشف شد و نامش هم از همانجا گرفته شد. در همان جا پس از شیوع این ویروس، حدود ۳۰۰ نفر به آن مبتلا شدند و حدود ۱۰۰ نفر از این افراد فوت شدند. انسان‌ها و حیوانات به طور مستقیم و از طریق قطراتی که در هنگام صحبت، عطسه و سرفه به همراه بزاق از دهان بیرون می‌آیند و همچنین مصرف میوه‌های آلوده به طور مثال میوه‌هایی که خفاش‌ها قبلا از آن مصرف کرده باشند شانس ابتلا به ویروس نیپاه را بالا می‌برند. احتمال مرگ بعد از ابتلا به ویروس نیپاه تا ۷۵% نسبت به سایر بیماری‌ها وجود دارد.

تب ماربورگ

بیماری تب خونریزی دهنده ماربوگ یک بیماری نادر با علائم تب و خونریزی است که در انسان‌ها و میمون‌ها دیده می‌شود. این بیماری توسط ویروس ماربورگ که یک آر ان‌ای ویروس زئونوز از خانواده فیلوویروس‌ها است ایجاد می‌گردد. این ویروس به علت مشکلات گوارشی تا ۱۰ روز بعد از ابتلای افراد جان آن‌ها را خواهد گرفت. ۸۸% احتمال مرگ بعد از ابتلا به بیماری تب ماربورگ وجود دارد.

ابولا

نام ویروس ابولا از رودخانه‌ای در کشور زئیر که امروزه جمهوری دموکراتیک کنگو نام دارد، گرفته شده‌است. این ویروس از طریق تماس با خون یا مایعات بدن حیوان‌های آلوده مانند خفاش و میمون به انسان منتقل می‌شود. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که افراد مبتلا به بیماری ابولا می‌توانند پس از گذشت چند روز آن را به دیگر انسان‌ها منتقل کنند؛ بنابراین ویروس ابولا تا ۹۰ % فوتی، بیشترین میزان مرگ را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
این امار تو ایران چقدر هست. ما که در چین زندگی نمی کنیم. ما باید متناسب با امکانات خودمان سخت گیری بیشتری داشته باشیم . نباید اجازه بدیم تصاعدی زیاد بشود. و گرنه کنترلش سخت تر از الان میشود. انشا الله ما موفق میشویم.
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
اینطور بنظر نمیاد چون گیلان تلفات زیاد داده
محسن
۲۳:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
این توضیحات همش بخاطر نبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده هستش
درسته درصد فوت شده کم هستش ولی درصد بالایی از بهم ریختن جامعه رو داره.
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
پیشنهاد می کنم همه فردا شب ساعت 21 روی پشت بام فریاد یا مهدی(عج) سر دهند تا این بلا دفع بشه.
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
جون که بادنجون نیست
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
کرونا اصلا مرگ و میر نداره
شکیبا
۲۱:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
حالا هر کدوم از اینها دوباره اومده بود همینقدر خونسرد میگفتین چیز خاصی نیست نترسید.
تالبی
۲۱:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
به زور به مردم تلقین کنید تا ملت دست کم بگیرن و جمعیت اضافه کشور که ما فقرا هستیم راحت حذف بشیم
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
میشه اطلاع رسانی نکنید من بیشتر ترسیدم وحشت کردم آدم بیشتر میترسه این بیماری ها رو عزیزانش بگیرن تا خودش مخصوصا بچه هاش دچار تپش قلب میشه ادم
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
خدایااااااااا بسهههههه
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
388نفر مبتلا و 34نفر فوتی
میشه حدود 9درصد تلفات!!!!!

چطور میگین کمترین تلفات رو بین ویروس ها داره!!!!؟؟؟؟
ه
۱۹:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
کجا ایران یا ژاپن؟؟؟ تعداد تلفات مهمه نه درصد . حدود 20 درصد مبتلایان از زندگی ساقط میشن که از مرگ بدتر است.
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
کرونا ویروس یک خوبی داشت این بود که به همه قدرتها که خودشون رو فخر عالم میدانستندورهبرانی که خودشون رو قدرتمندمی دانستند ثابت کردکه با تمام ارتشی که دارین در مقابلش عددی بیش نیستیم .این ویروس چنان شمارو زمین گیر کردکه الان است اقتصاد کشورها وحکومت ها رو سرنگون کند این است قدرت خداوند متعال که به وسیله موجودی ذره بینی شما را از پای در می آورد
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
علت پایین بودن مرگ و میر در کشور چین بدلیل مدیریت دقیق مسئولان و بسیج امکانات و وجود منابع مالی و علمی و همکاری و فرهنگ بالای مردم چین می باشد. متاسفانه امار مرگ و میر در ایران بر اساس گزارش های رسمی با امار جهانی کلا متفاوت است. با توجه به امار ایران شاید امار جهانی اشتباه است؟
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
البته این در مورد و صحبت در کشور ما صدق نمیکنه امروز 72 هزار در چین با 2000 کشته کره 2000 بیمار با 14 کشته باقی که قابل عرض نیست ما 388 بیمار با 34 کشته از نظر آماری ما رکورد داره کشته طبق درصد هستیم
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
پس چرا این پرستارای عزیزمون که جوون هستند به دلیل آلوده شدن به کرونا فوت کردند
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
میزان سرایتش صد در صد خواهد بود
حالا ۲درصد ۷.۵میلیارد رو حساب کن
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
من احتمالا کرونا گرفتم ولی نمبدونم باید چیکار کنم و علائمش رو دارم
سوزش ریه و تنگی نفس
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
توضحاتتون کممه لطفا بیشتر اطلاع رسانی کنید!!!
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
کرونا انفولانزا یا هر چیز دیگه..... طرف زیر خروارها خاک خوابیده هنوز نتیجه تست نیومده.....
ما در گیلان در وضعیت بدی قرار داریم...
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
پرچمت که میگه شما جای دیگه ای هستی. امیدوارم نگی از فیلترشکن استفاده کردی که باور نمیکنم. کدوم عاقلی الکی میزان مصرف اینترنتشو با استفاده از فیلتر شکن برا سایتایی که فیلتر نیستن بالا میبره؟