سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام صنعت‌پور امیری:

حضور در انتخابات یک امر واجب است که قضا ندارد

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش گفت: حتی برابر نظر برخی مراجع، واجباتی مثل نماز و روزه قضا دارد، ولی انتخابات یک امر واجب است که قضا ندارد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام والمسلمین حسین صنعت پور امیری در همایش سیاسی «انتخاب اصلح، ایران مقتدر» با اشاره به اینکه از منظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و برخی مراجع عظام، حضور در انتخابات یک واجب سیاسی است و وجوب آن عینی است نه کفایی، گفت: حتی برابر نظر برخی مراجع، واجباتی مثل نماز و روزه قضا دارد، ولی انتخابات واجبی است که قضا ندارد.

او ادامه داد: از گذشته‌های دور تا امروز برخی انسان‌ها با دنیاگرایی و نفی آخرت زندگی کردند و برخی نیز گمان می‌کردند که برای رسیدن به آخرت، باید از دنیا فاصله گرفت، اما تفکر دینی ناب و اصیل که برگرفته از آموزه‌های وحیانی است، تعارض و تضادی بین این دو نمی‌بیند.

حجت الاسلام صنعت پور افزود: در اندیشه زلال امام خمینی (ره) تعارض و دوگانگی بین دنیا و آخرت وجود نداشته بلکه او برای آبادی دنیا و آخرتمان قیام نمود و البته نهایت و غایت توسعه‌ای که در ذهن امام (ره) بوده، توسعه معنوی است و توسعه سیاسی و اقتصادی وسیله و ابزار است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در ادامه گفت: در مسیر چهل ساله انقلاب اسلامی برخی با اشتباه، از توسعه معنوی که مایه رشد و پیشرفت جامعه حتی در حوزه اقتصادی و سیاسی است، غفلت کرده‌اند. از منظر امام خمینی (ره) کسی که وابستگی فرهنگی دارد، به استقلال اقتصادی و سیاسی نمی‌رسد.

او تصریح کرد: حضور در انتخابات و انتخاب افراد باید از این منظر باشد؛ افرادی که از جهت فکری و فرهنگی وابستگی به بیگانه دارند نمی‌توانند حتی در توسعه اقتصادی نقش آفرینی کنند.

در ادامه این همایش سیاسی یک روزه، سرهنگ فلاح، معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و حاجی نجار، کارشناس و پژوهشگر حوزه سیاسی کشورمان در خصوص اهمیت شرکت گسترده و انتخاب آگاهانه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطالبی را مطرح کردند.

گفتنی است، همایش سیاسی «انتخاب اصلح، ایران مقتدر» به همت معاونت سیاسی اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش و با هدف تبیین و تحلیل ابعاد مختلف حوزه سیاست داخلی و بین المللی پیرامون انتخابات دوم اسفند ماه جاری به مدت یک روز در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.