سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه هزار نفر، کار برگزاری انتخابات در خاش را برعهده دارند

فرماندار خاش گفت: سه هزار نفر عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و امنیت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در این شهرستان بر عهده دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، صاحب گل صالحی فرماندار خاش  گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در افزون بر ۲۰۰ شعبه اخذ رای شهر خاش، بخش‌های مرکزی، نوک آباد و ایرندگان، میرجاوه، کورین و نصرت آباد زاهدان برگزار می‌شود.

او  اظهار داشت: هیات‌های اجرایی، نظارت بر انتخابات شورای نگهبان، بازرسان، عوامل امنیتی و انتظامی و کاربران رایانه در کنار هم به برگزاری سالم و باشکوه انتخابات می‌اندیشند.

فرماندار خاش گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه خاش فراهم شده و افراد دخیل در انتخابات آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

او  با اشاره به اینکه ۳۳ درصد از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سابقه داوطلبی داشته‌اند گفت: نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات این دوره از مجلس در مقایسه با انتخابات دوره قبل از رشد ۸۷ درصدی برخوردار بوده است.

صالحی اظهار داشت: در مدت یک هفته از مهلت قانونی نام‌نویسی از داوطلبان ۴۳ نفر برای حضور در عرصه رقابتی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد نام‌نویسی کردند.

او افزود: ۹۱ درصد از داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی مرد و تنها ۹ درصد زن بودند.

رییس ستاد انتخابات خاش ادامه داد: سه نفر از بین داوطلبان دارای مدرک دکترا، ۲ نفر نماینده ادوار و فعلی، ۳۴ نفر فوق لیسانس، ۱۸ نفر فرهنگی، ۴ استاد دانشگاه و ۱۲ نفر کارمند بودند.

رییس ستاد انتخابات خاش بیان کرد: اقشار مختلف مردم خاش نیز از مدت‌ها قبل آماده حضور گرم، پرشور و حماسی در انتخابات بوده و امسال نیز حماسه‌ای بزرگ و ماندگار را خلق می‌کنند.

او  اظهار داشت: افراد توانمند، دلسوز و نخبگان جامعه خاش از مدت‌ها قبل با رایزنی‌های مختلف برای حضور در این عرصه مهم اعلام آمادگی کرده‌اند.

 حوزه انتخابیه خاش شامل شهر خاش، بخش‌های مرکزی، نوک آباد و ایرندگان، میرجاوه، کورین و نصرت آباد زاهدان دارای یک نماینده است.

خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.